صفحه-اصلى/فلسطين

گرینبلات: هدف معامله قرن، کنار گذاشتن حماس و جهاد اسلامی است!!

واشنگتن ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

فرستاده به اصطلاح صلح آمریکا به خاورمیانه تاکید کرد که در طرح صلح این کشور موسوم به معامله قرن، هیچ ضمانتی در مورد  راه حل تشکیل دو کشور، مسئله شهرک‌های صهیونیستی، آوارگان و قدس وجود ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جیسون گرینبلات در گفتگو با روزنامه "الشرق الاوسط" اذعان کرد که هدف از معامله قرن، کنار گذاشتن و حذف جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی است.

گرینبلات تصریح کرد که راه حل تشکیل دو کشور به جایی نخواهد رسید و منازعه فلسطین را نمی‌توان از طریق چنین راهکاری حل و فصل کرد.

وی اظهار داشت که ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا اعلام معامله قرن منتظر بمانند و آن وقت می‌بینند که هر یک از طرفین به شیوه‌ای ممتاز از این منازعه خارج خواهد شد اما این مسئله به تلاش زیادی نیاز دارد.

این مسئول آمریکایی تاکید کرد که ما هیچ ضمانتی به فلسطینیان نمی‌دهیم، زیرا مسائل اختلافی بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بسیار پیچیده است.

جیسون گرینبلات در رابطه با رونمایی از معامله قرن قبل از انتخابات کنست یا بعد از آن، گفت که ترامپ هنوز تصمیم نهایی خود را در این زمینه اتخاذ نکرده است.

گرینبلات در مورد مسئله آوارگان فلسطینی هم گفت که نخست باید تعریف مشخصی از آواره ارائه داد و اینکه تعداد واقعی آوارگان فلسطینی چقدر است و توافقات و قطعنامه‌های قبلی در مورد آوارگان فلسطینی قابل اتکا و اعتنا نیست.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018