صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

برابری آرای جناح راست و چپ اسرائیلی بر اساس تازه ترین نظرسنجی

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نتایج تازه ترین نظرسنجی به عمل آمده در جامعه صهیونیستی نشان می دهد که احزاب راست و چپ اسرائیلی در انتخابات آینده کنست آرای برابری کسب خواهند کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس نتایج این نظرسنجی که روزنامه اسرائیلی "مکور ریشون" امروز جمعه منتشر کرده، احزاب راستگرا به رهبری بنیامین نتانیاهو بدون همراهی و مشارکت حزب "اسرائیل خانه ما" به رهبری آویگدور لیبرمن نمی توانند در انتخابات 17 سپتامبر آینده 61 کرسی را کسب کنند.

بر پایه این نظرسنجی، در صورتی که انتخابات کنست امروز برگزار شود، حزب لیکود 32 کرسی و ائتلاف آبی سفید به رهبری بنی گانتز 29 کرسی را کسب خواهند کرد.

این نظرسنجی می افزاید که در صورت شکل گیری لیست مشترک عربی، این حزب سومین حزب بزرگ در کنست رژیم صهیونیستی خواهد بود و می تواند 11 کرسی را کسب کند. حزب "اسرائیل خانه ما" هم 8 کرسی را کسب خواهد کرد.

همچنین حزب "یهودیت توراتی" 8 کرسی و حزب شاس به رهبری آریه درعی نیز 7 کرسی را کسب خواهد کرد.

آرای دیگر احزاب بر اساس این نظرسنجی بدین شرح خواهد بود: حزب کار به رهبری عمیر پیرتس 6 کرسی، حزب راست گرایان جدید، "اسرائیل دمکراتیک" به رهبری ایهود باراک و حزب میرتس هر کدام 5 کرسی و اتحاد احزاب راست گرا متشکل از "خانه یهودی" به رهبری راوی پیرتس و اتحادیه ملی به رهبری بتسلئیل سموتریچ 4 کرسی را کسب می کنند.

همچنین حزب زهوت به رهبری موشه فیگلین و "عوتسماه یهودیت" به رهبری ایتمار بن غفیر آرای مجاز برای ورود به کنست را کسب نخواهند کرد.

این نظرسنجی نشان می دهد که احزاب راست گرا و تندرو 56 کرسی و احزاب چپ و میانه رو همراه با احزاب عربی 56 کرسی را کسب می کنند و حزب "اسرائیل خانه ما" نیز 8 کرسی را کسب خواهد کرد.

در اولین ائتلاف انتخاباتی، "اوری لیوی ابیکاسیس" رهبر حزب "گیشر" روز گذشته به حزب کار به رهبری عمیر پیرتس ملحق شد.

حزب گیشر در انتخابات اخیر کنست آرای لازم برای ورود به کنست را کسب نکرده بود.

کمیته الوفاق که به منظور ایجاد حالت وحدت و همبستگی میان احزاب عربی تشکیل شده است، اعلام کرد که گفتگوها برای تشکیل یک لیست مشترک عربی برای شرکت در انتخابات آتی کنست به دلیل اختلاف احزاب عربی بر سر ترتیب کرسی ها، بی نتیجه بوده و فعلا به جایی نرسیده است.

احزاب عربی در انتخابات اخیر کنست با دو حزب در انتخابات شرکت کردند و در نهایت در مجموع 10 کرسی کنست را کسب کردند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018