صفحه-اصلى/فلسطين

حماس: بر حفظ امنیت ملی لبنان اصرار داریم

بیروت ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنبش متبوعش بر حفظ ثبات و امنیت ملی لبنان اصرار دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزت رشق امروز جمعه از طرف اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به منظور پیگیری وضعیت آوارگان فلسطینی و پیامدهای تصمیم اخیر وزارت کار لبنان در مورد آنان به بیروت سفر کرده است.

رشق پس از ورود به بیروت تصریح کرد که قرار است در دیدار با مقامات لبنانی، پرونده روابط لبنان ـ فلسطین و اوضاع آوارگان فلسطینی را در سایه اعتراضات مردمی و مسالمت آمیز فلسطینیان را بررسی کند.

وی تصریح کرد که حماس بر حفظ امنیت ملی لبنان و برخورداری آوارگان فلسطینی از یک زندگی شرافتمندانه تا زمان بازگشت به سرزمین خود اصرار دارد.

وزارت کار لبنان 6 ژوئن گذشته طرحی را برای مقابله با کارگردان غیرقانونی در این کشور به منظور کاهش نرخ بیکاری داخلی به اجرا گذاشت که شامل تعطیلی موسسات تحت مالکیت فلسطینی‌ها و اعمال محدودیت‌هایی برای کارگران فلسطینی در محل کار می شود.

این در حالی است که نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و سعد حریری نخست وزیر این کشور دیروز پنجشنبه خواستار لغو این تصمیمات شدند. بری گفته بود که تصمیمات اتخاذ شده در مورد آوارگان فلسطینی دیگر لغو شد و وضعیت آنان همانند سابق خواهد بود.

به رغم اینکه نمایندگان پارلمان لبنان تصمیم وزیر کار این کشور در حق آوارگان فلسطینی را لغو کردند، اما وزیر لبنانی همچنان بر تصمیم خود مانده و تا این لحظه آن را لغو نکرده است.

این تصمیم خشم و تظاهرات گسترده فلسطینیان را طی روزهای گذشته در پی داشت.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در پیام‌هایی به رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان خواستار تحرک آنان برای لغو این تصمیمات جائرانه شده است.

بر همین اساس قرار است امروز جمعه اعتراضات مسالمت‌آمیزی در تمامی اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان برگزار شود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018