صفحه-اصلى/فلسطين

واکنش حماس به اظهارات گرینبلات در مورد کرانه باختری

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

عضو دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش مقاومت اسلامی حماس به اظهارات جیسون گرینبلات فرستاده به اصطلاح صلح دولت آمریکا به خاورمیانه در مورد کرانه باختری واکنش نشان داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابوزهری در توئیتی اظهارات گرینبلات در مورد کرانه باختری را وقیحانه و خصمانه خواند.

ابوزهری تاکید کرد: اظهارات گرینبلات در مورد اینکه کرانه باختری تحت اشغال نیست و شهرک های صهیونیست نشین در حقیقت محله های اسرائیلی نشین هستند، بسیار وقیحانه است و نشان می دهد که دولت ترامپ علیه ملت فلسطین و امت اسلامی ایستاده است.

گرینبلات اخیرا در گفتگو با شبکه خبری آمریکایی "پی بی اس" مدعی شده بود که "اسرائیل" قربانی نزاع با فلسطینیان است و هیچ مسئولیتی در اراضی اشغالی متوجه این رژیم نیست.

او همچنین مدعی شده که کرانه باختری یک منقطه اشغال شده نیست، بلکه سرزمینی مورد نزاع است!

از سوی دیگر، سامی ابوزهری تصریح کرد که دیدار گرم و صمیمیانه وزیر خارجه بحرین با همتای اسرائیلی خود بیانگر گرایش برخی مسئولان عرب به سمت صهیونیست ها است.

وی افزود که چنین دیدارها و تصاویری خیانت به قدس و فلسطین است اما هرگز موجب گمراه سازی امت و واداشتن آنان به سمت پشت کردن به فلسطین و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی نخواهد شد.

فرستاده به اصطلاح صلح دونالد ترامپ به خاورمیانه روز گذشته در اظهاراتی وقیحانه مدعی شد که "اسرائیل" قربانی نزاع با فلسطینیان است و هرگز اشتباهی را در حق فلسطینیان مرتکب نشده است.

گرینبلات اظهار داشت که به یاد ندارم "اسرائیل" حتی یک اشتباه را مرتکب شده باشد یا از حد خود فراتر رفته باشد و اگر اشتباهی هم مرتکب شده باشد، برای جبران آن هر کاری کرده است.!

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018