صفحه-اصلى/جهان

گزارش: حزب الله خود را برای جنگ با "اسرائیل" در دو جبهه آماده می کند

بیروت ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

حزب الله لبنان در پی تشدید تنش بین آمریکا و ایران در خلیج فارس در حال آماده شدن برای جنگ با رژیم صهیونیستی در دو جبهه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پایگاه خبری آمریکایی " Daily Beast" روز جمعه در گزارشی تاکید کرد که حزب الله در حال استقرار مجدد نیروهای خود در مرز سوریه با فلسطین اشغالی به ویژه مناطق مجاور جولان اشغالی است.

منبع مذکور به نقل از برخی عناصر حزب الله عنوان کرد که این حزب به سبب تحریم های آمریکا هم علیه خود و هم علیه ایران با بحران مالی مواجه است و خود را آماده می کند تا هرگاه ایران دستور دهد، جنگ علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کند.

یکی از فرماندهان حزب الله با اسم مستعار سمیر که 800 مبارز را در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی تحت فرماندهی خود دارد، تصریح کرد که تحریم های آمریکا موجب شده تا حزب الله در مرز با رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش درآید و این بار اولین تیر را این حزب شلیک خواهد کرد.

سمیر عنوان کرد که جنگ جدید متفاوت با جنگ های قبلی خواهد بود. وی اشاره کرد که مواضع و پایگاه های حزب الله در بخش سوری جولان موجب خواهد شد تا این حزب بتواند از دو جبهه به "اسرائیل" حمله کند.

وی همچنین به افزایش توان نظامی و مبارزاتی حزب الله طی سال های اخیر به ویژه دست یابی به پهبادها و موشک های ضد هوایی و دریایی و کسب مهارت های ویژه جنگی در سوریه اشاره کرد.

این فرمانده حزب الله افزود که این حزب قبل از آغاز جنگ در سوریه متمایل به ایجاد جبهه ای دوم علیه رژیم صهیونیستی بود اما دولت سوریه در آن زمان این را خط قرمز می دانست اما اکنون دیگر خط قرمزی وجود ندارد.

 سمیر اذعان کرد که جنگ آتی ویرانی گسترده ای هم برای رژیم صهیونیستی و هم برای لبنان به همراه خواهد داشت اما تحریم های گسترده آمریکا این سناریو را بسیار محتمل کرده است و در صورتی که هر موشکی به ایران اصابت کند، حزب الله "اسرائیل" را مسئول خواهد دانست و با این دید به آن نگاه خواهد کرد.

پایگاه خبری آمریکایی " Daily Beast" به نقل از یکی دیگر از مبارزان حزب الله در سوریه به اسم اسیر (اسم مستعار) عنوان کرد که مبارزان بازگشته از سوریه از زمان آغاز تنش در خلیج فارس تصمیمی برای استراحت و بازنشستگی ندارند، بلکه به جنوب لبنان منتقل شده و مسئولیت های جدیدی را بر عهده گرفته اند.

اسیر افزود که هنوز هم شماری از نیروهای حزب الله در سوریه هستند اما هزاران نفر از آن ها به لبنان یا جولان بازگشته اند.

وی اشاره کرد که فرماندهان حزب الله تنش در خلیج فارس را دلیلی برای جنگی احتمالی با "اسرائیل" می دانند و اکنون سخن از تنش در تنگه هرمز و شاید هم تنش و درگیری در لبنان باشد.

پایگاه خبری مذکور به نقل از سه عضو حزب الله آورده است که حقوق مبارزان این حزب به سبب تحریم های آمریکا به نصف کاهش یافته است اما آن ها همچنان به توان و قدرت نظامی این حزب ایمان دارند.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018