صفحه-اصلى/فلسطين

بتسیلم: ارتش اسرائیل عمدا تظاهرات کنندگان در غزه را به قتل می رساند

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مرکز حقوق بشر اسرائیلی "بتسیلم" در گزارشی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به طور عمد و بدون هیچ توجیهی شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت در مرزهای غزه را به قتل می رساند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بتسیلم بیان کرد که صدها فلسطینی در نتیجه تیراندازی غیرقانونی و بدون دلیل نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای غزه به شهادت رسیده اند که این تیراندازی ها با تایید دادگاه عالی رژیم صهیونیستی انجام می گیرد.

این مرکز حقوقی اشاره کرد که بسیاری از محافل رسمی رژیم صهیونیستی خود اذعان کرده اند که می دانند بسیاری از تظاهرات کنندگان فلسطینی در مرزهای غزه بی دلیل و بدون هیچ توجیهی به قتل می رسند.

بتسیلم افزود که با این وجود، هیچیک از مسئولان اسرائیلی خود را مسئول نمی داند و اقدامی در جهت تغییر دستور تیراندازی نظامیان اسرائیلی انجام نمی دهد، بلکه ارتش رژیم صهیونیستی همچنان روش آزموش و خطا را در پیش گرفته گویی که فلسطینیان انسان نیستند و باید به ضرب گلوله های جنگی کشته و مجروح شوند و خانواده های آنان برای همیشه از هم پاشیده شود و زندگیشان نابود شود.

مرکز مذکور تاکید کرد که محافل رسمی اسرائیلی به خوبی می دانند که فاصله زیادی بین گفته های مسئولان اسرائیلی و واقعیت وجود دارد.

بتسیلم عنوان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی هیچ ارزشی برای جان فلسطینیان قائل نیست و طی یک سال گذشته بیش از 206 فلسطینی را در جریان تظاهرات بازگشت به ضرب گلوله به شهادت رسانده که دست کم 37 نفر از آنان کودک بودند و هزاران نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

لازم به ذکر است که تظاهرات بزرگ بازگشت در مرزهای غزه پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت  رژیم صهیونیستی از سوی دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور به این شهر آغاز شد و از آن زمان تاکنون چه در این تظاهرات ها و چه در فعالیت های مردمی مرتبط با آن در دیگر ایام هفته بیش از 310 فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به 32 هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال صدها نفر از آنان وخیم است و هر لحظه ممکن است آن ها نیز به جمع شهدا بپیوندند.

تاکنون 68 هفته از تظاهرات بازگشت برگزار شده و روز گذشته نیز یک فلسطینی دیگر به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و نزدیک به 60 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ارسال بالون های آتش زا از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی یکی دیگر از فعالیت های مردمی مرتبط با تظاهرات بازگشت بود که مدتی است که به سبب تفاهمات صورت گرفته در غزه تحت نظارت مصر برای آرام سازی اوضاع در این باریکه به طور موقت متوقف شده است اما فلسطینیان تهدید کرده اند که اگر رژیم صهیونیستی به تفاهمات پایبند نباشد و بخواهد همچنان از عمل به آن طفره رفته و تعلل به خرج بدهد، تمامی فعالیت های مرتبط با تظاهرات بازگشت از جمله ارسال بالون های آتش زا را ازسرگرفته و فعالیت های مردمی و اعتراضی خود نسبت به محاصره ظالمانه و 12 ساله را تشدید می کنند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018