صفحه-اصلى/فلسطين

مراکش تخریب خانه های فلسطینیان در قدس را محکوم کرد

رباط ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دولت مراکش اقدام رژیم صهیونیستی به تخریب خانه های فلسطینیان در محله صور باهر در قدس اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزیر امور خارجه مراکش تصریح کرد که این اقدام غیرقابل قبول رژیم صهیونیستی با قوانین و قطعنامه های بین المللی و توافقنامه های به امضا رسیده بین این رژیم و تشکیلات خودگردان فلسطین در تضاد است.

ناصر بوریطه ابراز امیدواری کرد  که جامعه بین الملل اینگونه اقدامات رژیم صهیونیستی را که نقض صریح قوانین بین المللی است، محکوم کند.

بوریطه همچنین تاکید کرد که کشورش هرگونه اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی که به تغییر وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر قدس بینجامد را محکوم می کند.

وی همچنین بر حمایت کشورش از راهکار تشکیل دو کشور به منظور تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

بوریطه جامعه جهانی و کشورهای تاثیرگذار در روند صلح را به مقابله قاطع با اقدامات یکجانبه و غیرقانونی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی فراخواند.

رژیم صهیونیستی از صبح دوشنبه عملیات گسترده ای را برای تخریب خانه های فلسطینیان در محله صور باهر در قدس اشغالی آغاز کرده که طی آن بیش از 100 واحد مسکونی تخریب و ده ها نفر در پی آن آواره و بی سرپناه شدند.

ولید عساف رئیس هیئت مقابله با دیوار نژادپرستانه و شهرک سازی رژیم صهیونیستی ضمن  بی سابقه خواندن تخریب ها در قدس، اشاره کرد که این یک جنایت جنگی و نقض کنوانسیون ژنو و رم است که بر ضرورت حمایت از شهروندان تحت اشغالگری تاکید دارد.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018