صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

نظرسنجی: جناح راست بدون لیبرمن قادر به تشکیل دولت نخواهد بود

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نتایج تازه ترین نظرسنجی به عمل آمده در جامعه صهیونیستی نشان می دهد که اگر انتخابات امروز برگزار شود، لیکود 30 کرسی و ائتلاف آبی سفید 28 کرسی را کسب خواهند کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو که این نظرسنجی را به عمل آورده است، جناح راست رژیم صهیونیستی بدون حزب "اسرائیل خانه ما" به رهبری آویگدور لیبرمن 57 کرسی را کسب خواهد کرد و این یعنی اینکه قادر به تشکیل ائتلاف دولتی نخواهد بود.

بر پایه این نظرسنجی، کرسی های دیگر احزاب به شرح زیر خواهد بود:

لیست مشترک عربی 11 کرسی

حزب "اسرائیل خانه ما" و اردوگاه دمکراتیک هر کدام 9 کرسی

شاس 8 کرسی

یهودیت توراتی و راست گرایان جدید هر کدام 7 کرسی

ائتلاف حزب کار و گیشر 6 کرسی

اتحاد احزاب راست گرا 5 کرسی

تمامی نظرسنجی هایی که روز گذشته انجام شدند، حاکی از آن هستند که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو بدون مشارکت حزب "اسرائیل خانه ما" به رهبری لیبرمن قادر به تشکیل دولت آینده نخواهد بود.

به رغم تحرکات اخیر احزاب چپ و میانه و شکل گرفتن ائتلافاتی جدید برای شرکت در انتخابات پیش روی کنست در 17 سپتامبر، برتری همچنان با جناح راست به رهبری لیکود است که در تمامی نظرسنجی ها پیشتازی خود را حفظ کرده است.

این در حالی است که لیبرمن در حقیقت کلید تشکیل دولت آینده است.

بر پایه این نظرسنجی ها، لیست مشترک عربی در رتبه سوم قرار خواهد گرفت.

4 حزب عربی در اراضی اشغالی 1948 امروز شنبه تصمیم گرفتند در قالب لیستی مشترک به ریاست ایمن عوده در انتخابات آینده کنست رژیم صهیونیستی شرکت کنند.

احزاب عربی در انتخابات اخیر در مجموع 10 کرسی را بدست آوردند.

پایگاه خبری عبری زبان والا روز پنجشنبه اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در مورد مناسبترین شخص برای سمت نخست وزیری رژیم صهیونیستی کرده بود که بر پایه آن، در صورتی که امروز انتخابات برگزار شود، بنیامین نتانیاهو بیشترین شانس را برای تصدی سمت نخست وزیری خواهد داشت و پس از او بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی سفید، رقیب اصلی نتانیاهو در انتخابات قرار دارد.

بر پایه این نظرسنجی، نتانیاهو با 41 درصد در رتبه نخست قرار دارد و پس از او بنی گانتز با 30 درصد در رده دوم قرار گرفته است.

همچنین 22 درصد نیز گفته‌اند که هیچکدام از این دو نفر برای سمت نخست وزیری مناسب نیستند و 5 درصد نیز گفته‌اند که نمی‌دانند چه کسی مناسب‌تر است.

شبکه عبری زبان "کیشت" نیز اواسط ماه جاری اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده بود که نتایج آن حاکی از آن بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تنهایی و بدون حمایت "آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ سابقش و رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" قادر به تشکیل دولت آینده نخواهد بود.

در این نظرسنجی آمده بود که جناح راست صهیونیستی بدون حزب "اسرائیل خانه ما" 55 کرسی را از مجموع 120 کرسی در انتخابات آینده کنست کسب خواهد کرد و این یعنی اینکه نتانیاهو قادر به تشکیل ائتلاف دولتی نخواهد بود.

لیکود در انتخابات اخیر کنست 36 کرسی و ائتلاف آبی سفید نیز 35 کرسی را کسب کرد.

با این حال نتانیاهو در نهایت به دلیل اختلافات با لیبرمن نتوانست دولت جدید را تشکیل دهد و کار به انحلال کنست و برگزاری مجدد انتخابات کشیده شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018