صفحه-اصلى/فلسطين

ترامپ به دنبال برگزاری اجلاس بین المللی صلح در کمپ دیوید

واشنگتن ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس جمهور آمریکا به دنبال برگزاری یک اجلاس بین المللی صلح در کمپ دیوید است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت، جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ امروز چهارشنبه در همین راستا راهی منطقه خواهد شد. او قرار است به چندین کشور عربی سفر کند و فلسطین اشغالی اولین مقصد سفر وی خواهد بود.

به گفته روزنامه مذکور، کوشنر در این سفر طرحی را ارائه خواهد داد که سخت است سران کشورهای عربی بتوانند با آن مخالفت کنند که این طرح عبارت است از برگزاری اجلاس بین المللی صلح در کمپ دیوید تحت نظارت آمریکا.

مجله آمریکایی "ونتی فر" هم تاکید کرد که هدف از سفر کوشنر به منطقه، قانع کردن سران کشورهای عربی به لزوم تامین منابع مالی معامله قرن خواهد بود.

این مجله به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد که کوشنر با مقامات بلندپایه این کشورها دیدار خواهد کرد تا مشخص شود هر کشور تا چه اندازه برای اجرای طرح مدنظر آمریکا کمک مالی خواهد کرد.

منابع آمریکایی اعلام کردند که این اجلاس قرار است قبل از انتخابات کنست رژیم صهیونیستی در 17 سپتامبر آینده برگزار شود، بدین گونه که ترامپ درصدد رونمایی از بخش عمده طرح خود است.

یدیعوت احرونوت اشاره کرد که ارائه دهنده اصلی این طرح ران درمر سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن است. او با هماهنگی دولت بنیامین نتانیاهو و به عنوان یک تبلیغ انتخاباتی برای او این طرح را ارائه داده است.

این روزنامه تاکید کرد که تصمیم روز گذشته کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای ساخت 715 واحد مسکونی برای فلسطینیان در قدس اشغالی، با این هدف انجام گرفته تا سران عرب برای مشارکت در این اجلاس راضی شوند.

کوشنر قرار است در سفر به فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو دیدار و گفتگو کند و پس از آن راهی کشورهای عرب منطقه از جمله اردن، مصر، عربستان سعودی، قطر و امارات شود.

روزنامه مذکور به نقل از برخی منابع در واشنگتن آورده است که احتمالا نتانیاهو در اجلاس صلح کمپ دیوید شرکت نکند و ترامپ قرار است در این اجلاس از طرح صلح خود بدون پرداختن به جزئیات دقیق آن رونمایی کند، از جمله موافقت با شکل گیری یک تشکیلات فلسطینی بدون بکار بردن اصطلاح کشور یا دولت و تایید حق فلسطینیان در قدس اما نه به عنوان پایتخت آن ها.

یدیعوت احرونوت پیش بینی کرد که طرف فلسطینی با طرح پیشنهادی واشنگتن مخالفت کند اما نتانیاهو از این طرح استقبال کند و در نهایت هدف از مشارکت کشورهای عربی در این اجلاس، مشروعیت بخشی به آن خواهد بود.

این روزنامه افزود که اگر اجلاس صلح کمپ دیوید برگزار شود، می تواند کمک شایانی به نتانیاهو در کارزار انتخاباتی پیش رو بکند و او را اینگونه نشان خواهد داد که یک رهبر قابل قبول در عرصه بین المللی و عربی است و همین مسئله می تواند موجب کاهش مخالفت ائتلاف آبی سفید و حزب کار برای پیوستن به ائتلاف دولتی آینده شود.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018