صفحه-اصلى/فلسطين

نهاد حقوقی اروپایی:

تخریب خانه های فلسطینیان، پاکسازی نژادی است

ژنو ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دیده بان حقوق بشر اروپایی ـ مدیترانه ای تاکید کرد که تخریب خانه های فلسطینیان در قدس اشغالی جنایتی در حد پاکسازی نژادی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این نهاد حقوقی اروپایی که مقر آن در ژنو قرار دارد، در گزارشی اعلام کرد که عملیات تخریب هدفمند خانه های فلسطینیان در قدس اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی با چراغ سبز دولت آمریکا و در سایه سکوت جامعه جهانی صورت می گیرد و در حقیقت جامعه جهانی نیز در این جنایات شریک است.

این مرکز افزود که رژیم صهیونیستی ماه جولای گذشته گسترده ترین عملیات تخریب خانه های فلسطینیان را از سال 1967 تاکنون به راه انداخت و 11 ساختمان مسکونی که شامل 72 واحد مسکونی می شد را تخریب کرد و این یک پاکسازی نژادی است.

دیده بان حقوق بشر اروپایی ـ مدیترانه ای عنوان کرد که در پی این تخریب ها، 22 نفر از جمله 14 کودک آواره و بی سرپناه شدند و بیش از 70 خانواده ـ که خانه های آنان در دست ساخت بود ـ  از داشتن خانه محروم شدند.

بر اساس این گزارش، طرف های زیادی در داخل دولت رژیم صهیونیستی، شهرداری قدس و نهادهای قضایی اسرائیلی در این عملیات تخریب دست داشته اند و هدف از ان تغییر وضعیت جمعیتی شهر قدس می باشد.

دیده بان حقوق بشر اروپایی مدیترانه ای از جامعه بین الملل خواست به مسئولیت های خود در قبال قدس و ساکنان آن عمل کرده و از آنان به اعتبار اینکه به موجب قطعنامه های سازمان ملل  و شورای امنیت در یک شهر اشغال شده زندگی می کنند، حمایت کند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی 21 جولای گذشته درخواست تجدیدنظر ساکنان محله صور باهر در قدس اشغالی در حکم تخریب خانه های خود را نپذیرفت.

رژیم صهیونیستی ادعا می کند که ساختمان های تخریب شده مجوز ساخت نداشته اند اما تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید می کند که صاحبان این خانه ها همه مجوز داشته اند و این منطقه اصلا تحت حاکمیت و سیطره رژیم صهیونیستی نیست که این رژیم بخواهد برای ساخت و ساز در آن مجوز بدهد.

کرانه باختری به موجب معاهده اسلو به سه بخش "الف، ب و ج" تقسیم شده است و تنها منطقه ج تحت سیطره کامل رژیم صهیونیستی است و منطقه الف که به طور کامل تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان است و منطقه ب نیز به طور کامل تحت حاکمیت فلسطینیان اداره می شود و رژیم صهیونیستی نیز در این منطقه حضور امنیتی دارد.

ساختمان های تخریب شده در منطقه صور باهر همگی در منطقه الف و ب واقع شده اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018