صفحه-اصلى/فلسطين

دیدار هیئتی از حزب "جریان ملی آزاد" با اعضای دفتر حماس در بیروت

بیروت ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

هیئتی از حزب مسیحی "جریان ملی آزاد" لبنان به ریاست "رمزی دسوم" و همراهی "خلیل عبدالاحد" با اعضای دفتر جنبش حماس در بیروت دیدار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این دیدار احمد عبدالهادی نماینده حماس در بیروت، جهاد طه معاون مسئول سیاسی حماس در لبنان، ایمن شناعه مسئول روابط با  لبنان و عبدالمجید عوض مسئول روابط سیاسی و رسانه ای این جنبش حضور داشتند.

عبدالهادی هیئت لبنانی را در جریان آخرین تحولات مسئله فلسطین و چالش های پیش روی آن، اوضاع آوارگان فلسطینی در لبنان، اثرات و پیامدهای معامله قرن بر مسئله فلسطین و پیامدهای تصمیمات جائرانه اخیر وزارت کار لبنان در حق کارگران فلسطینی قرار داد.

وی اشاره کرد که تحرکات مردمی آوارگان فلسطینی در اردوگاه های لبنان تحرکاتی مسالمت آمیز و به حق علیه تصمیمات جائرانه وزارت کار لبنان است.

این مسئول حماس از دولت لبنان و وزیر کار این کشور خواست تصمیمات اتخاذ شده را لغو کنند، زیرا این به نفع گفتگوهای فلسطینی ـ لبنانی خواهد بود.

احمد عبدالهادی اظهار داشت که آوارگان فلسطینی در لبنان دارای وضعیت سیاسی خاصی هستند و بیگانه به شمار نمی روند.

از سوی دیگر، رمزی دسوم ضمن محکومیت طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن و مفاد آن که با هدف نابودی مسئله فلسطین ارائه شده است، تصریح کرد که طرح های کوچاندن فلسطینیان یا اسکان آنان در لبنان کاملا مردود و باطل است، زیرا با قانون اساسی لبنان و اصول ثابت ملت های لبنان و فلسطین در تضاد است.

دسوم بر ضرورت تعامل با فلسطینیان در لبنان به عنوان یک آواره و نه یک بیگانه تاکید کرد و بر حمایت خود  از حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود و برخورداری فلسطینیان در لبنان از عزت و کرامت تا زمان بازگشت به کشور خود تاکید کرد.

دو طرف بر حرص و پافشاری خود بر تقویت روابط دوجانبه و همکاری بیشتر به نفع ملت های فلسطین و لبنان تاکید کردند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018