صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در مورد انتخابات کنست رژیم صهیونیستی

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

بر اساس نظرسنجی که انجمن "میدگام" برای شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داده است، لیکود و ائتلاف "آبی سفید" همانند قبل یک کرسی اختلاف خواهند داشت و لیست مشترک عربی نیز قادر خواهد بود 11 کرسی را در انتخابات پیش‌رو کسب کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نتایج این نظرسنجی که امروز سه شنبه منتشر شده است، به شرح زیر است:

حزب لیکود 30 کرسی، ائتلاف آبی سفید 29 کرسی، لیست مشترک عربی 11 کرسی، ائتلاف "یمیناه" (ائتلاف راست متحد) 10 کرسی، یهودیت توراتی 8 کرسی، شاس 7 کرسی، ائتلاف حزب کار و گیشر 7 کرسی، اردوگاه دمکراتیک 7 کرسی.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، نتانیاهو باز هم بدون مشارکت حزب "اسرائیل خانه ما" به رهبری آویگدور لیبرمن یا ائتلاف آبی سفید و اعضای جدا شده این حزب قادر به تشکیل دولت جدید نخواهد بود.

همچنین ائتلاف آبی سفید نیز بدون ائتلاف با لیکود قادر به تشکیل دولت نخواهد بود.

با این حال، هنوز هم 41 درصد از صهیونیست‌ها نتانیاهو و 32 درصد نیز گانتز را مناسب‌ترین گزینه برای سمت نخست وزیری می‌دانند.

در جریان این نظرسنجی از طرفداران حزب لیکود سوال شده که اگر نتانیاهو موفق به تشکیل دولت نشود، چه کسی را بهترین گزینه برای جانشینی او می‌دانند که 22 درصد گفته‌اند گدعون ساعر بهترین گزینه است. همچنین 12 درصد گلعاد اردان، 12 درصد مری ریگو، 9 درصد اسرائیل کاتس و 6 درصد هم یولی ادلشتاین را گزینه‌های مناسب دانسته‌اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018