صفحه-اصلى/فلسطين

واکنش ترکیه به اظهارات وزیر اسرائیلی در مورد مسجد الاقصی

آنکارا ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزارت خارجه ترکیه اظهارات گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در رابطه با تغییر وضعیت حاکم بر مسجد الاقصی را محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اظهارات بیانگر تفکرات انحرافی صهیونیست‌ها است.

در این بیانیه آمده است که هرگونه اقدام و تلاشی در راستای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر قدس و مسجد الاقصی، موجب تشدید تنش در منطقه خواهد شد.

وزارت خارجه ترکیه خواستار توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و جلوگیری از بیان اظهارات تنش‌زا شد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار تغییر وضعیت حاکم بر مسجد الاقصی شده تا شهرک‌نشینان یهودی بتوانند آزادانه وارد این مسجد شده و آموزه‌های تلمودی خود را در داخل آن بجای آورند.

"گلعاد اردان" در گفتگو با رادیو اسرائیلی "اف ام 90" مدعی شد که یهودیان از سال 1967 تا به امروز همواره مورد ظلم واقع شده‌اند و باید شرایط تغییر کند تا آن‌ها بتوانند در داخل مسجد الاقصی آزادانه به انجام آموزه‌های تلمودی بپردازند.

گفتنی است که سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد "یونسکو" اکتبر 2016 پیش نویس قطعنامه ای را به تصویب رساند که وجود ارتباط دینی میان مسجد مبارک الاقصی و یهودیان را رد می‌کند و این مسجد را مکانی مقدس برای مسلمانان می‌داند.

به موجب قوانین و قطعنامه های بین المللی قدس یک شهر اشغالی است و رژیم صهیونیستی به عنوان طرف اشغالگر حق هیچگونه دخل و تصرفی در اوضاع حاکم بر آن را ندارد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018