صفحه-اصلى/فلسطين

مادربزرگ رشیده طلیب: قلبم می‌گوید او خواهد آمد

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مادر بزرگ رشیده طلیب نماینده دمکرات کنگره آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به سبب مانع‌تراشی بر سر راه سفر نوه‌اش به فلسطین اشغالی به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خبرگزاری رویترز به نقل از "مفتیه طلیب" 90 ساله اظهار داشت که ترامپ تنها کسی است که از لغو سفر رشیده به فلسطین اشغالی سود می‌برد.

وی در این باره گفت: ترامپ به من گفت که خوشحال باش چون رشیده نمی‌آید...خدا او را نابود کند.

بسام طلیب عموی رشیده تاکید کرد که مادربزرگش از سال 2006 او را ندیده و آرزو داشت هرچه زودتر به فلسطین اشغالی سفر کرده و او را ببیند و غذای مورد علاقه‌اش را برایش درست کند.

بسام تصریح کرد که رشیده مادربزرگش را مادر دومش می‌داند و موفقیت خود در ورود به کنگره آمریکا را هم مدیون او است.

با این حال، مفتیه طلیب همچنان امیدوار است نوه‌اش را ببیند. او تاکید کرد: قلبم به من می‌گوید که او می‌آید.

رژیم صهیونیستی دو روز پیش از ورود دو نماینده دمکرات کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی جلوگیری کرد.

"زیپی حوتوویلی" معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اظهار داشت که این رژیم مخالف سفر الهان عمر و رشیده طلیب دو عضو کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی به سبب حمایت آنان از بایکوت "اسرائیل" است.

الهان عمر و رشیده طلیب قصد سفر به اراضی اشغالی و بازدید از مناطق فلسطینی‌نشین را داشتند که در نهایت با سفر آنان مخالفت شد.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته که هدف از جلوگیری از سفر این دو عضو کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی، جلوگیری از ضرر رساندن آنان به "اسرائیل" است.

نتانیاهو اظهار داشت که این دو نماینده آمریکایی قصد سفر به اراضی اشغالی در راستای تقویت کمپین‌های تحریم رژیم صهیونیستی را داشتند.

وی گفت که برای نمونه این دو نماینده بر خلاف تمامی نمایندگان آمریکایی که تاکنون به اراضی اشغالی سفر کردند، اعلام کرده‌اند که به "فلسطین" سفر می‌کنند نه "اسرائیل".

واکنش رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

در همین راستا، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای ممانعت از ورود الهان عمر و رشیده طلیب دو نماینده دمکرات کنگره به فلسطین اشغالی، ناامید کننده و بیانگر ضعف این رژیم است.

"نانسی پلوسی" از رژیم صهیونیستی خواسته در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

اریه درعی وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی دیروز جمعه با درخواست رشیده طلیب نماینده مسلمان و فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا برای سفر به کرانه باختری موافقت کرد.

رژیم صهیونیستی سفر طلیب به کرانه باختری را مشروط به این ساخته که او اظهاراتی سیاسی را علیه این رژیم بیان نکند.

رشیده طلیب سفرش به کرانه باختری را لغو کرد

رشیده طلیب نماینده فلسطینی تبار کنگره آمریکا سفرش به کرانه باختری را لغو کرد.

رژیم صهیونیستی برای ورود این نماینده دمکرات کنگره آمریکا به فلسطین و دیدار مادربزرگش در روستای بیت عور الفوقا در غرب رام الله شروط جائرانه ای را تعیین کرده بود که در نهایت او در اعتراض به این شروط ظالمانه تصمیم به لغو سفرش گرفت.

رژیم صهیونیستی سفر طلیب را مشروط به این ساخته که الهان عمر دیگر نماینده دمکرات کنگره همراه او نباشد و او در جریان این سفر هیچ اظهار نظری علیه رژیم صهیونیستی نداشته باشد.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018