صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

نتانیاهو امروز راهی اوکراین خواهد شد

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه به اوکراین سفر خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه های عبری زبان، بنیامین نتانیاهو در این سفر توافقنامه‌هایی رسمی را در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری، آموزش و حقوق بازنشستگانی که به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند، با اوکراین به امضا خواهد رساند.

البته هدف اصلی نتانیاهو از این سفر، تلاش برای کسب آرای مهاجران کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

احتمال دارد نتانیاهو در این سفر از رئیس جمهور جدید اوکراین بخواهد سفارت کشورش را به قدس اشغالی منتقل کند البته "ارئیل کهانا" تحلیلگر سیاسی روزنامه "اسرائیل الیوم" چنین اقدامی را از سوی اوکراین به سبب پایبندی این کشور به مواضع ثابت و یکپارچه اروپا و تلاش برای پیوستن به این اتحادیه بعید دانسته است.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو به هر شیوه‌ای تلاش می‌کند تا آرای مهاجران کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق را در انتخابات آینده بدست بیاورد و  در همین راستا، اخیرا مقری را برای این دسته از مهاجران تاسیس کرد و در برخی شهرهایی که اکثریت به زبان روسی تکلم می‌کنند، از جمله نتانیا و اشدود نیز مراکز برای آنان دایر کرده است.

دفتر نتانیاهو قبلا اعلام کرده بود که سفر او به اوکراین دو روزه خواهد بود و او قرار است با رئیس جمهور این کشور ـ به عنوان اولین رئیس جمهوری یهودی اوکراین ـ دیدار کند.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018