صفحه-اصلى/فلسطين

هنیه: دست از مقاومت نمی کشیم/ ایران حامی همیشگی مقاومت است

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که ملت و مقاومت فلسطین در نوار غزه هرگز در برابر تهدیدات و خطرات تسلیم نخواهند شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در سخنانی در جریان بازدید از منازل شهروندان فلسطینی در نوار غزه تصریح کرد که ما در مرحله کنونی 4 ماموریت اصلی داریم: نخست افزایش قدرت و تقویت استراتژی مقاومت به ویژه در غزه که بارها با دشمن وارد جنگ شده و پیروز بیرون آمده و مقاومت در این جنگ ها دلاوری های زیادی از خود نشان داده است.
هنیه افزود که مقاومت محصور در زمان و مکان خاصی نیست و از نوار غزه به کرانه باختری و از آنجا به اراضی اشغالی 1948 و حتی خارج از فلسطین نیز امتداد می یابد. وی گفت که دومین ماموریت ما مقابله با طرح ها و توطئه های دشمن در قدس است.
وی تاکید کرد که ما تحت هیچ شرایطی از مقاومت دست نمی کشیم و ما با مقاومت و سلاحمان شناخته می شویم و هرگز حاضر نیستیم آن را کنار بگذاریم.
از سوی دیگر، رئیس دفتر سیاسی حماس خواستار تلاش برای تشکیل ارتش قدس جهت مقابله با دشمن صهیونیستی و بیرون راندن آن از اراضی فلسطینی شد.
اسماعیل هنیه تصریح کرد که سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی پیامی خطاب به وی بر ادامه حمایت از مقاومت فلسطین تا بیرون راندن اشغالگران کرده است.
هنیه ضمن ابراز خرسندی از روابط جنبش متبوعش با ایران، تاکید کرد که تهران از ملت و مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت همه جانبه می کند.
وی همچنین بر ضرورت حمایت از حق بازگشت آوارگان به شهر و دیار خود تاکید و عنوان کرد که تظاهرات بزرگ بازگشت یک سال و نیم پیش آغاز شد تا از این حق دفاع کند، زیرا دولت آمریکا معامله قرن را با هدف نابودی آن ارائه می کند.
هنیه از آمادگی حماس برای تحقق آشتی و وحدت ملی بر پایه اصول ملی و مقاومت و عدم چشم پوشی از ذره ای از خاک فلسطین خبر داد.
وی تاکید کرد که سه رکن اساسی آشتی ملی عبارت است از تدوین یک برنامه سیاسی و ملی مورد توافق، بازسازی ساختار سازمان آزادی بخش و برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی از طریق دولت وحدت ملی که زمینه ساز برگزاری این انتخابات خواهد بود.
هنیه ضمن تاکید بر حرص و پافشاری جنبش متبوعش برای تحقق آشتی ملی و کنار گذاشتن دودستگی و اختلافات داخلی، بار دیگر از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دعوت کرد به غزه یا قاهره سفر کند تا پرونده آشتی ملی پیش برده شود و نشست کادر رهبری موقت ساف نیز برگزار شود.
رهبر حماس در پیامی به اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی نیز گفت روز آزادی آنان نزدیک است و مقاومت هرگز آنان را از یاد نمی برد و پشتشان را خالی نمی کند.
اسماعیل هنیه افزود که به اسرای فلسطینی اعلام می کنیم که مقاومت و در راس آن گردان های شهید عزالدین قسام که با اسارت نظامیان اسرائیلی و مقاومت و سلاح اسرای فلسطینی را آزاد کرد، به زودی آن ها را نیز از بند اسارت نجات خواهد داد.
هنیه همچنین از تمایل جنبش متبوعش برای تقویت روابط با کشورهای اسلامی و عربی خبر داد و به رنج و محنت های آوارگان فلسطینی در لبنان به ویژه کارگران فلسطینی که با تصمیمات جائرانه وزیر کار این کشور مواجه هستند، اشاره کرد.
هنیه ضمن مخالفت قاطع با تصمیمات وزیر کار لبنان، بر حمایت از خواسته ها و تظاهرات های آوارگان فلسطینی در این  کشور تاکید کرد.
او بار دیگر مخالفت قاطع خود با هرگونه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را اعلام و تاکید کرد که با هر اقدام و تحرکی در منطقه در این راستا مقابله می کنیم و رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین فلسطین آینده ای ندارد.
هنیه تاکید کرد که حماس در راستای تقویت موضع واحد و یکپارچه فلسطینیان در مخالفت با معامله قرن حرکت می کند.
رهبر حماس خاطر نشان کرد که اصول ثابت فلسطین غیر قابل تصرف یا چشم پوشی است.


متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018