صفحه-اصلى/فلسطين

دومین اقدام ظالمانه لبنان علیه فلسطینیان

بیروت ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

لبنان در دومین اقدام خود علیه فلسطینیان، ورود دارندگان گذرنامه اردنی به این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زیاد عالول سخنگوی کنگره مردمی فلسطینیان خارج اظهار داشت که این تصمیم 700 هزار شهروند فلسطینی را که در اردن زندگی می‌کنند و ساکنان کرانه باختری که دارای شماره ملی نیستند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عالول اشاره کرد که مراجع لبنانی طی روزهای اخیر تمامی فلسطینیانی که وارد فرودگاه بیروت شده و دارای گذرنامه اردنی بوده‌اند، را بازگردانده و مانع از ورود آنان شده‌اند.

وی تصریح کرد که این تصمیم آن دسته از دانشجویان فلسطینی که در اردن تحصیل می‌کنند یا فلسطینیانی که ویزای ورود یا اقامت در لبنان را دارند، نیز شامل می‌شود.

این اقدام در ادامه تصمیم جائرانه وزیر کار لبنان در حق کارگران فلسطینی اتخاذ شده است.

اقدام وزیر کار لبنان با واکنش و اعتراض گسترده فلسطینیان همراه شده بود و طی روزهای اخیر تظاهرات‌ها و تجمعات گسترده‌ای نیز در همین راستا برگزار شده بود.

وزارت کار لبنان 6 ژوئن گذشته طرحی را برای مقابله با کارگردان غیرقانونی در این کشور به منظور کاهش نرخ بیکاری داخلی به اجرا گذاشت که شامل تعطیلی موسسات تحت مالکیت فلسطینی‌ها و اعمال محدودیت‌هایی برای کارگران فلسطینی در محل کار می شود.

این در حالی است که نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و سعد حریری نخست وزیر این کشور دیروز پنجشنبه خواستار لغو این تصمیمات شدند. بری گفته بود که تصمیمات اتخاذ شده در مورد آوارگان فلسطینی دیگر لغو شد و وضعیت آنان همانند سابق خواهد بود.

به رغم اینکه نمایندگان پارلمان لبنان تصمیم وزیر کار این کشور در حق آوارگان فلسطینی را لغو کردند، اما وزیر لبنانی همچنان بر تصمیم خود مانده و تا این لحظه آن را لغو نکرده است.

این تصمیم خشم و تظاهرات گسترده فلسطینیان را طی روزهای گذشته در پی داشت.

 

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018