صفحه-اصلى/فلسطين

تحلیلگر اسرائیلی: عملیات دولیب، آزمونی حقیقی برای کوخاوی است

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

تحلیلگر نظامی اسرائیلی تاکید کرد که عملیات دولیب که روز جمعه به وقوع پیوست و طی آن یک نظامی اسرائیلی کشته شده و دو نفر دیگر زخمی شدند، آزمونی حقیقی برای اویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "امیر بوخبوط" در مقاله ای در پایگاه خبری عبری زبان والا تاکید کرد که عملیات انفجار بمب دست ساز در نزدیکی شهرک دولیب از مرحله طرح ریزی گرفته تا لحظه اجرای عملیات و پوشش این عملیات و در نهایت متواری شدن مجریان آن، قواعد بازی را تغییر داد.

امیر بوخبوط تصریح کرد که تمامی این مسائل ثابت کرد که گروه های فلسطینی تا جایی پیش رفته اند که رژیم صهیونیستی را غافلگیر کنند و اکنون کوخاوی در برابر آزمونی بزرگ قرار دارد، نه فقط در زمینه بازداشت مجریان این عملیات، بلکه در رابطه با شیوه واکنش او به این عملیات و توصیه هایی که به سران سیاسی رژیم صهیونیستی ارائه می دهد و این سوال مطرح می شود که اگر مسئولیت مستقیم حماس در این عملیات به اثبات برسد، آیا او دستور وارد کردن ضرباتی سخت به این جنبش در غزه را صادر خواهد کرد یا صرفا به عملیات نظامی محدود به گونه ای که به جنگ منجر نشود، بسنده خواهد کرد؟!

بوخبوط افزود که بعد از گذشت سال ها از تعطیلی کارگاه های تولید بمب های دست ساز، اخیر از ژانویه سال 2018 تحولاتی در این زمینه صورت گرفته و بر پایه اطلاعات دقیق شاباک، ارتش صهیونیستی بمب هایی دست ساز به وزن 160 کیلوگرم کشف و ضبط شده است.

وی اظهار داشت که سرویس های امنیتی اسرائیلی ماه آوریل گذشته در آخرین لحظات موفق به کشف دو بمب دست ساز به وزن 8 الی 10 کیلوگرم شدند که قرار بود در ایستگاه اتوبوس اسرائیلی ها کار گذاشته شود و اگر این اتفاق می افتاد، اسرائیلی ها 20 سال به عقب و به دوران انتفاضه دوم بازمی گشتند.

امیر بوخبوط به نقل از فرمانده تیپ کرانه باختری در ارتش رژیم صهیونیستی ذکر کرد که در سایه وضعیت حاکم بر کرانه باختری و برخوردهای روزانه فلسطینیان و صهیونیست ها، بعید است که بتوان جلوی عملیات های ناگهانی فلسطینیان را گرفت اما از طریق آمادگی درست می توان از حجم اینگونه عملیات ها کاست.

این فرمانده نظامی اسرائیلی تاکید کرد که اما بعد از عملیات دولیب ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی باید عملیات گسترده و عمیقی را به اجرا بگذارد که در نهایت به تغییر قواعد بازی موجود در کرانه باختری منجر شود.

وی گفت که سخن از عملیات تیراندازی یا زیرگیری با خودرو یا حمله با سلاح سرد نیست، بحث یک عملیات انفجاری است که می توانست فاجعه ای بسیار بزرگ تر و خطرناک تر را در پی داشته باشد و اگر رژیم صهیونیستی واکنشی سریع و قاطع نشان ندهد، بسیار زود شاهد عملیات هایی دیگر به تقلید از این عملیات خواهیم بود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018