صفحه-اصلى/فلسطين

وزیر خارجه لبنان:

حق فلسطینیان مقدس و عزت آنان بالاتر از هر چیزی است

بیروت ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد که حق ملت فلسطین مقدس و عزت و شرافت فلسطینیان بالاتر از هر چیزی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جبران باسیل در توئیتی به بیان این اظهارات پرداخت.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان از هفته‌ها پیش که وزیر کار لبنان تصمیماتی جائرانه را در حق کارگران فلسطینی اتخاذ کرد، صحنه تظاهرات‌ها و اعتراضات گسترده است.

دیروز جمعه نیز تظاهرات‌هایی در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان در همین راستا برگزار شد.

وزارت کار لبنان اخیرا تصمیماتی اتخاذ کرده که شامل تعطیلی موسسات تحت مالکیت فلسطینی‌ها و اعمال محدودیت‌هایی برای کارگران فلسطینی در محل کار می‌باشد.

وزیر کار لبنان به رغم درخواست نخست وزیر و رئیس پارلمان این کشور برای لغو این محدودیت‌ها، همچنان بر تصمیمات خود اصرار دارد.

لازم به ذکر است که طبق آمارهای سازمان آمار مرکزی لبنان در سال 2017، 175 هزار آواره فلسطینی در لبنان سکونت دارند که بیشتر آن‌ها در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی ساکن هستند.

دومین اقدام ظالمانه لبنان علیه فلسطینیان

لبنان در دومین اقدام خود علیه فلسطینیان، ورود دارندگان گذرنامه اردنی به این کشور را ممنوع کرد.

زیاد عالول سخنگوی کنگره مردمی فلسطینیان خارج اظهار داشت که این تصمیم 700 هزار شهروند فلسطینی را که در اردن زندگی می‌کنند و ساکنان کرانه باختری که دارای شماره ملی نیستند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عالول اشاره کرد که مراجع لبنانی طی هفته های اخیر تمامی فلسطینیانی که وارد فرودگاه بیروت شده و دارای گذرنامه اردنی بوده‌اند، را بازگردانده و مانع از ورود آنان شده‌اند.

وی تصریح کرد که این تصمیم آن دسته از دانشجویان فلسطینی که در اردن تحصیل می‌کنند یا فلسطینیانی که ویزای ورود یا اقامت در لبنان را دارند، نیز شامل می‌شود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018