صفحه-اصلى/فلسطين

سازمان ملل خواستار آزادی نظامیان اسیر اسرائیلی شد/ اما اسرای فلسطینی..

نیویورک ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی عجیب خواستار آزادی نظامیان اسیر اسرائیلی در نوار غزه بدون هیچ قید و شرطی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آنتونیو گوترش در دیدار با خانواده هدار گولدن نظامی اسیر اسرائیلی نزد گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس تصریح کرد که در هر گزارشی در مورد اوضاع باریکه غزه، مسئله نظامیان اسیر اسرائیلی باید ذکر شود و این مسئله را در دیدارهای خود با مقامات کشورهای مختلف در حاشیه نشست ماه آینده مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

گوترش اظهار داشت که نیکولای ملادینوف فرستاده صلح خود به خاورمیانه را مامور خواهد کرد تا مسئله آزادی نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه را بعنوان یک شرط در هر توافقی در مورد غزه پیگیری کند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که هم اکنون بیش از 5700 فلسطینی از جمله حدود 40 زن و بیش از 250 کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند اما گوترش هیچ اشاره‌ای به آن‌ها نکرده و در راستای آزادی آنان هیچ اقدام و تلاشی نکرده است. 1000 نفر از اسرای فلسطینی هم بیمار هستند.

این اظهارات بار دیگر جانبداری جامعه جهانی از جمله سازمان ملل از رژیم صهیونیستی و حمایت از جلاد در برابر قربانی را می‌رساند.

ده‌ها اسیر فلسطینی بیش از 20 الی 30 سال است که در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند و تاکنون هیچ اقدامی برای آزادی آنان صورت نگرفته است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018