صفحه-اصلى/فلسطين

سناتور بلژیکی: لازمه تحقق صلح در جهان، حل مسئله فلسطین است

بروکسل ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس انجمن دوستی بلژیک ـ فلسطین تاکید کرد که تحقق صلح در جهان در گرو حل مسئله فلسطین طبق قوانین بین‌المللی است و نباید هیچ طرح نامفهوم و غیرشفافی را در این زمینه پذیرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سناتور پیر گالو در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که هر کشور یا طرفی در جهان بخواهد خود را فراتر از قوانین بین‌المللی ببیند، همزیستی بین کشورها را غیرممکن خواهد کرد و صلح نه تنها در خاورمیانه بلکه در کل جهان را به خطر می‌اندازد.

سناتور گالو ضمن تاکید بر ادامه تحرکات و تلاش‌ها برای برملا ساختن جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقض قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم، عنوان کرد که دادگاهی مردمی را در بروکسل در این راستا ایجاد کرده‌ایم و می‌توان از احکام قضایی صادره از این دادگاه و دفاتر دانشگاهی بلژیکی و اروپایی در محکومیت جنایات "اسرائیل" به نفع فلسطینیان بهره برد.

وی افزود که از سال 2000 فعالیت انجمن‌های حامی فلسطین در سرتاسر اروپا پررنگ‌تر شده و اکنون انجمن‌هایی در حمایت از فلسطین در تمامی کشورهای اروپایی دایر شده است.

سناتور پیر گالو اظهار داشت که باور عمومی جهانیان بر این است که "اسرائیل" علیه ملت فلسطین دست به جنایت می‌زند و حقوق آنان را نقض می‌کند.

گالو نسبت به عدم پایبندی کشورهای جهان به تعهدات خود در قبال فلسطینیان ابراز تاسف کرد.

ی تصریح کرد که فعالیت انجمن‌های حامی فلسطین در اروپا موجب شده تا سیاستمداران و شخصیت‌های پارلمانی اروپایی همواره اعضای کنگره آمریکا و پارلمانی‌های اروپایی را نسبت به مسئولیت خود در زمینه دفاع از ملت فلسطین و حقوق غیرقابل تصرف آن طبق قوانین و معاهدات بین‌المللی آگاه و متذکر سازند.

سناتور گالو ورود ترامپ به کاخ سفید را فاجعه ای بزرگ و نکبتی دیگر برای ملت فلسطین دانست، زیرا او گمان می کند که می تواند با پول و مال فلسطینیان را بخرد و او در هر مناسبتی، پیشنهاداتی مالی را در مقابل سرزمین های اشغالی فلسطین ارائه می دهد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018