صفحه-اصلى/فلسطين

توضیحات حمدان در مورد پیشنهاد مصر برای پایان دودستگی فلسطینیان

بیروت ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به تشریح طرح پیشنهادی مصر برای پایان دادن به حالت دودستگی و اختلافات داخلی فلسطینیان پرداخت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که طرح و رویکرد مصر مبتنی بر تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت تمامی گروه‌های فلسطینی است.

حمدان اشاره کرد که هدف از تشکیل دولت وحدت ملی، اداره اوضاع فلسطین به عنوان یک مرحله انتقالی و پس از آن برگزاری انتخابات سراسری در یک بازه زمانی مشخص است.

وی تاکید کرد که جنبش متبوعش با این طرح موافقت کرده است اما جنبش فتح همچنان مخالف آن است و با وجود اینکه بسیاری از اعضا و رهبران فتح متمایل به پایان دودستگی و اختلافات داخلی هستند، اما تصمیم‌گیری در این باره به عهده آنان نیست، بلکه افرادی دیگر و در راس آن‌ها محمود عباس تصمیم نهایی در این زمینه را اتخاذ خواهند کرد.

اسامه حمدان ضمن اعلام آمادگی جنبش متبوعش برای همراهی با طرح پیشنهادی مصر برای پایان اختلافات داخلی فلسطین، ابراز امیدواری کرد که محمود عباس نیز با آن موافقت کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این طرح سرآغازی برای بهبود روابط حماس و فتح باشد و به دنبال آن مرحله دودستگی و اختلافات داخلی پایان یافته و آشتی ملی محقق شود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018