صفحه-اصلى/فلسطين

درگذشت یکی از رهبران سرشناس حماس در غزه

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

شیخ احمد نمر حمدان یکی از رهبران سرشناس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس ظهر امروز دوشنبه در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،  شیخ حمدان که به اسم "احمد نمر" شناخته می شد، از جمله رهبران سرشناس حماس بود که حدود 3 دهه امام مسجد الرحمه در شهر خان یونس بود. او از اواسط دهه 90 تا آغاز انتفاضه الاقصی بارها در زندان های تشکیلات خودگردان فلسطین بازداشت بود.

شیخ احمد نمر سال 1938 دیده به جهان گشود و همراه با خانوده اش از روستای بشیت مهاجرت کرد. او یکی از معلمان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" بود و پس از فشارهای زیاد، به ناچار در دیگر نهادهای وابسته به آنروا در عرصه آموزش مشغول به فعالیت شد و پس از دوران بازنشستگی هم به تبلیغ و دعوت روی آورد.

او سال 1992 همراه با 415 نفر از اعضا و رهبران حماس و جهاد اسلامی به مرج الزهور تبعید شد.

در جریان یکی از خطبه هایش در مسجد الرحمه زمانی که نوار غزه تحت اشغال رژیم صهیونیستی بود، یک نظامی اسرائیلی تیری به سمت او شلیک کرد که این گلوله از فاصله چند سانتیمتری وی به منبر اصابت کرد و او جان سالم به در برد.

پدر شیخ احمد نمر هم به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید.

او از 3 سال پیش به سبب شدت گرفتن بیماری و کهولت سن از ایراد خطبه در مساجد خان یونس دست کشید تا اینکه در نهایت ظهر امروز دوشنبه در سن 81 سالگی دیده از جهان فرو بست.

حماس درگذشت شیخ احمد نمر را تسلیت گفت

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دفتر سیاسی این جنبش طی بیانیه ای درگذشت این شیخ بزرگوار را تسلیت گفتند.

حماس در بیانیه ای اعلام کرد که شیخ احمد نمر پس از سال ها تلاش و خدمت صادقانه و شجاعانه که طی آن با تبعید و زندان مواجه شد، دیده از جهان فرو بست.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018