صفحه-اصلى/فلسطين

ترس محافل امنیتی صهیونیستی از تشدید عملیات ها در کرانه باختری

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس های امنیت داخلی این رژیم "شاباک" همچنان در  تلاش برای یافتن سرنخی از مجری  یا مجریان عملیات مقاومتی اخیر در شهرک گوش عتصیون در اطراف بیت لحم هستند که به هلاکت یک نظامی اسرائیلی منجر شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سرویس های امنیتی صهیونیستی نگرانند که مجری این  عملیات دست به عملیات دیگری نیز بزند یا عملیات های مقاومتی در کرانه باختری به الهام از این عملیات مجددا تشدید شود.

خبرنگار نظامی روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد که تلاش های سرویس های امنیتی اسرائیلی در مرحله کنونی  متمرکز بر تجزیه و تحلیل اطلاعات و معلومات بدست آمده از مکان اجرای عملیات اخیر است.

"تال لیف رام" اظهار داشت که جسد نظامی کشته شده ساعت 3 بامداد پنجشنبه چندین ساعت پس از تلاش و جست و جو پیدا شد.

این عملیات راس ساعت 20:30 شامگاه چهارشنبه در فاصله 100 متری ورودی شمالی شهرک مگدال عوز انجام شده است.

طبق تحقیقات و برآوردهای اولیه، نظامی کشته شده در تقاطع شهرک افرات از خودرویی پیاده شده است و راهی شهرک مگدال عوز شده که چند دقیقه با محلی که پیاده شده، فاصله داشته است.

بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی، مجری یا مجریان عملیات سوار بر خودرویی در این منطقه بودند و زمانی که به نظامی اسرائیلی رسیدند او را در جاده منتهی به شهرک مگدال عوز مورد حمله قرار دادند.

بر اساس این برآوردها، این عملیات خیلی سرریع انجام شده است.

در حالی که منابع زیادی از احتمال تلاش برای ربودن این نظامی اسرائیلی خبر داده اند، برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که چنین تلاشی در کار نبوده است.

لیف رام خاطر نشان کرد که یکی از سوال هایی که همچنان بی پاسخ مانده، این است که چرا مجریان عملیات تصمیم گرفتند جسد نظامی کشته شده را در نزدیکی شهرک مگدال عوز که دارای نگهبان مسلح بوده، رها کنند؟

رام اشاره کرد که سرویس های امنیتی صهیونیستی اسناد و مدارکی در اختیار دارند که می تواند به آن ها در یافتن سرنخ هایی از مجریان این عملیات کمک کند.

از سوی دیگر، "الون بن دیوید" تحلیلگر نظامی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که احتمال و انگیزه اجرای چنین عملیاتی در کرانه باختری چه به صورت گروهی و چه انفرادی موجود بوده است.

بن دیوید اشاره کرد که وضعیت حاکم بر کرانه باختری و برخوردهای روزانه بین میلیون ها فلسطینی و هزاران اسرائیلی زمینه اجرای چنین عملیاتی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد که تغییر ایجاد شده پس از کشته شدن 3 شهرک نشین صهیونیست در 5 سال گذشته، نصب صدها دوربین مداربسته در سرتاسر کرانه باختری است که ارتش رژیم صهیونیستی از طریق این دوربین ها به اطلاعات مهم و حساسی در هر عملیاتی دست یافته است.

علاوه بر نصب این دوربین ها، هزاران دوربین فلسطینی نیز در کرانه باختری نصب شده که تصاویر واضحی از هرگونه تحرک مشکوک در خیابان های این منطقه ثبت می کنند.

الون بن دیوید تاکید کرد که به رغم اینکه نصب این دوربین ها تاثیر بسزایی در تحلیل داده ها و اطلاعات کسب شده دارد، اما مشکل اینجاست که این اطلاعات تنها به درد تجزیه و تحلیل عملیات اجرا شده می خورد و نمی تواند مانع از اجرای آن شود.

به گفته بن دیوید، قدرت تجزیه و تحلیل هرگونه تحرک اشخاص یا خودروهای مشکوک و هشدار در مورد آن ها در آینده به عنوان یک قابلیت به دوربین های نصب شده در کرانه باختری افزوده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد که مادامی که برخورد بین فلسطینیان و اسرائیلی ها در کرانه باختری ادامه داشته باشد، هرگونه واکنش رژیم صهیونیستی به هر عملیاتی، باز نمی تواند مانع از اجرای عملیات های آینده شود.

 

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018