صفحه-اصلى/فلسطين

حمدان: نبرد ما با دشمن صهیونیستی و به خاطر فلسطین است

بیروت ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مسئول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که نبرد جنبش متبوعش همیشه با دشمن صهیونیستی و به خاطر دفاع از فلسطین بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان از دولت عربستان سعودی خواست هرچه زودتر دکتر محمد خضری از رهبران ارشد این جنبش را بر اساس این قاعده که "آنانکه برای فلسطین کار می کنند باید تکریم شوند نه زندان" آزاد کند.

حمدان افزود که جنبش حماس طی 30 سال گذشته ظلم و محنت های زیادی را متحمل شده است و بسیاری از دوستان و نزدیکان به آن بدی کرده اند.

وی اشاره کرد که حماس هرگز در این باره سخن نگفته است، البته نه از روی ضعف و نه ناتوانی و همیشه و در هر لحظه ای می توانسته که صدای اعتراض خود را بلند کند، اما مسئولیت این  جنبش این است که در راستای هدف خود یعنی آزادسازی فلسطین تلاش کند و امت اسلام را وارد آزمایش هایی که تنها به نفع دشمنان خواهد بود، نکند.

این رهبر حماس اظهار داشت که به همین خاطر، نسبت به بازداشت دکتر خضری و شماری دیگر از فلسطینیان در عربستان سعودی سکوت کردیم و تلاش هایی از سوی رهبران حماس برای حل و فصل بی سر و صدای این مشکل انجام شد اما در نهایت به مرحله ای رسیدیم که نمی شد دیگر سکوت کرد و حماس بیانیه ای صادر کرد و از بازداشت شماری از رهبران و اعضای خود از جمله دکتر خضری رهبر ارشد حماس در این کشور خبر داد.

اسامه حمدان تاکید کرد که دکتر خضری چند روز پس از انجام عمل جراحی بازداشت شده و او بیمار است و 81 سال سن دارد.

حمدان با اشاره به ادامه تلاش ها جهت آزادی دکتر خضری و دیگر فلسطینیان، عنوان کرد که امیدوارم این موضع حماس که در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و در مقابل فشارهای آمریکا ایستاده و بسیاری از رهبران آن شهید شده اند و از ورود به هیچ نبردی عاجز و ناتوان نیست، به عنوان ضعف و ناتوانی دانسته نشود.

وی گفت که نبرد ما همچنان با دشمن صهیونیستی است و اگر کسی بخواهد در کنار این رژیم ایستاده و قدس را بفروشد، باید بداند که این هرگز به نفعش نخواهد بود.

حمدان ضمن اشاره به ادامه تلاش ها برای آزادی فلسطینیان بازداشت شده در عربستان سعودی، ابراز امیدواری کرد که این تلاش ها نتیجه داده و دکتر خضری و تمامی فلسطینیان هرچه زودتر آزاد شوند.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018