صفحه-اصلى/فلسطين

وزیر سابق اسرائیلی: معامله قرن بر تقسیم قدس تاکید دارد

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی و رهبر ائتلاف "یمینا" تاکید کرد که طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن بر تقسیم شهر قدس تاکید دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "ایلیت شاکید" در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت که نتانیاهو فقط در مورد بخش‌هایی از معامله قرن سخن می‌گوید و به این مسئله که قرار است قدس تقسیم شود، اشاره‌ای نمی‌کند.

شاکید همچنین مدعی شد که به موجب این طرح قرار است اداره برخی شهرک‌های صهیونیستی به فلسطینیان سپرده شود و در پاسخ به این سوال که این اطلاعات را از کجا گرفته است، جواب داد: می‌دانم!

این در حالی است که نفتالی بنت وزیر سابق و یکی از بنیانگذاران حزب "راست‌گرایان جدید" در صفحه شخصی خود در فیسبوک نقشه‌ای منتشر کرده که مدعی است از جزئیات معامله قرن پرده بر‌می‌دارد.

بنت مدعی شد که در این نقشه که برخی مناطق به رنگ سیاه و برخی به رنگ سفید مشخص شده‌اند، بخش‌هایی کوچک و محدود تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی خواهد بود و دیگر مناطق به فلسطینیان داده خواهد شد.

این اظهارات مسئولان اسرائیلی در فاصله چند روز مانده به انتخابات کنست رژیم صهیونیستی بیان می‌شود و هر کدام از آن‌ها به هر شیوه‌ای به دنبال کسب آرای بیشتر در انتخابات هستند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018