صفحه-اصلى/فلسطين

هنیه: یک جنگ امنیتی مخفی بین مقاومت و رژیم صهیونیستی در جریان است

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که یک جنگ امنیتی مخفی بین مقاومت و رژیم صهیونیستی در جریان است که خطرات آن چندان کمتر از جنگ نظامی نیست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه امروز دوشنبه در سخنانی در مراسم گرامیداشت یاد 3 نیروی پلیس فلسطینی که در انفجارهای هفته گذشته به شهادت رسیدند، تاکید کرد که همسو با پیروزی های نظامی مبارزان فلسطینی، دستاوردهایی نیز در نبرد امنیتی با دشمن صهیونیستی کسب کردیم.

هنیه اشاره کرد که این جنایت (انفجارهای اخیر در غزه) در یک بازه زمانی و منطقه ای مشخص صورت گرفت که نشان می دهد تنها طرف مستفید از آن رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

وی عنوان کرد که هدف از این انفجارها این بود که جلوی هرگونه همراهی و واکنش مثبت مقاومت در غزه به رخدادها و تحولات در مرزهای شمالی گرفته شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که هدف عاملان این جنایت ضربه زدن به اوضاع امنیتی غزه و بر هم زدن اوضاع در این باریکه بود و تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد که احتمالا انفجارهای جدیدی هم در آینده در غزه اتفاق بیفتد.

اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی از وضعیت امنیتی حاکم بر نوار غزه دل خوشی ندارد و سرویس های امنیتی فلسطینی در این باریکه ضربات سختی به جاسوسان و مزدوران این رژیم وارد کردند و حمایت هایی معنوی از ملت فلسطین به عمل آوردند که هر جمعه دست به تظاهرات بازگشت در مرزهای غزه می زند.

هنیه افزود که هدف از این انفجارها، برهم زدن روابط استراتژیک بین گروه های مقاومت بود و در مرحله کنونی اوج همکاری و هماهنگی سیاسی، نظامی، میدانی و امنیتی بین گروه های مقاومت برقرار است.

وی ضمن ابراز خرسندی از هماهنگی و همبستگی ایجاد شده بین گروه های فلسطینی،  تاکید کرد که به زودی جزئیات کامل انفجارهای اخیر در غزه منتشر خواهد شد و کسانی که دست به چنین جنایتی زدند، به هیچ گروه یا جریان سیاسی وابسته نیستند و ملت فلسطین چنین کسانی را پرورده نمی کند.

هنیه اظهار داشت که وزارت کشور و امنیت ملی فلسطین در غزه قدرتمند و قادر به مقابله با شرایط خطرناک است و در جنگ سال 2012 نیز دشمن صهیونیستی وقتی پایگاه ها و مقرهای وزارت کشور فلسطین در غزه را هدف قرار داد، گمان می کرد که پایه های سرویس های امنیتی در غزه را سست کرده است اما این سرویس ها تنها چند ساعت بعد دوباره فعالیت خود را ازسرگرفتند.

اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد که نتانیاهو که به فساد متهم است و از نظر امنیتی هم شکست خورده است، قادر به یکسره کردن نبرد در تمامی جبهه ها از جمله غزه نیست، به همین خاطر می خواهد کاری کند غزه تاثیری در روند انتخابات پیش روی کنست نداشته باشد.

وی گفت که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بر این باورند که موضع واحد و یکپارچه فلسطینیان مانعی حقیقی بر سر راه اجرای معامله قرن خواهد بود و غزه عنصری است که در روند اجرای طرح های آمریکایی صهیونیستی اخلال ایجاد کرده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018