صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

شروط لیست یکپارچه عربی برای حمایت از نخست وزیری گانتز

الناصره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مسئولان لیست یکپارچه عربی اعلام کردند که حمایت آنان برای مکلف نمودن بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی سفید برای تشکیل دولت جدید مجانی نخواهد بود و آن‌ها شروطی برای این حمایت دارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احمد طیبی رئیس جنبش تغییر عربی امروز یکشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی عنوان کرد که حزب متبوعش همراه با 3 حزب عربی دیگر که لیست یکپارچه عربی را تشکیل می‌دهند، نمی‌خواهند مجانی و بدون هیچ شرطی از مکلف کردن هیچ شخصی برای نخست وزیری و تشکیل دولت جدید حمایت کنند.

طیبی اشاره کرد که لیست یکپارچه عربی به دنبال تحقق دو هدف است که در جریان تبلیغات انتخاباتی وعده آن را داده بود که یکی از این دو هدف عبارت است از کسب دستاوردهایی برای جامعه عربی و براندازی بنیامین نتانیاهو و دومین هدف هم دارای بعد سیاسی است.

وی عنوان کرد که لیست یکپارچه عربی خواستار صدور حکمی برای مبارزه با خشونت در جامعه عربی و لغو قانون تسهیل عملیات تخریب خانه‌های فلسطینیان، اعلام طرحی اقتصادی برای توسعه مناطق عرب‌نشین و توقف تعرضات شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی است.

لازم به ذکر است که در انتخابات کنست رژیم صهیونیستی، ائتلاف آبی سفید 33 کرسی، لیکود 31 کرسی و لیست یکپارچه عربی هم 13 کرسی را کسب کرد.

ائتلاف آبی سفید و لیکود هر کدام برای تشکیل دولت مجبور به ائتلاف با دیگر احزاب خواهند بود.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018