صفحه-اصلى/فلسطين

زخمی شدن 63 فلسطینی در تظاهرات بزرگ بازگشت در غزه

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

76امین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در مرزهای غزه با زخمی شدن ده ها نفر همراه بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هزاران فلسطینی از عصر امروز جمعه برای شرکت در تظاهرات بزرگ بازگشت راهی مرزهای باریکه غزه شدند.

هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره طی بیانیه‌ای عموم فلسطینیان را به مشارکت در تظاهرات امروز با شعار "جمعه انتفاضه الاقصی و اسرا" دعوت کرده بود.

این هیئت تاکید کرد که تظاهرات بازگشت تا تحقق تمامی اهدافش از جمله شکستن محاصره به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز و مردمی ادامه خواهد داشت.

هیئت مذکور همچنین با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ویژه آنانکه دست به اعتصاب غذا زدند، اعلام همبستگی کرد و از مصر خواست در این زمینه مداخله کرده و رژیم صهیونیستی را به پایبندی به توافق حاصل شده برای برداشتن دستگاه‌های پارازیت از زندان‌ها تحت فشار قرار دهد.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به محض آغاز تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب آن کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در تظاهرات امروز 63 نفر از جمله 7 پرستار و نیروی امدادرسان و یک کودک زخمی شدند.

لازم  به ذکر است که تاکنون در این تظاهرات‌ها نزدیک به 330 نفر به شهادت رسیده و بیش از 32 هزار نفر دیگر زخمی شدند که حال صدها نفر از آنان وخیم است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018