صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

پیشنهاد لیکود به لیبرمن برای پیوستن به کابینه جدید دولت

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

فعالان حزب لیکود پیشنهادی را به آویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" برای پیوستن به ائتلاف جدید دولت رژیم صهیونیستی ارائه داده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان معاریو صبح امروز جمعه اعلام کرد که رهبران حزب لیکود در تلاش برای قانع کردن لیبرمن برای پیوستن به دولت جدید رژیم صهیونیستی با نخست وزیری نتانیاهو هستند.

طبق طرح پیشنهادی لیکود، قرار است سمت نخست وزیری نوبتی باشد.

فعالان لیکود به لیبرمن پیشنهاد داده‌اند که اگر بپذیرد به دولت نتانیاهو بپیوندد، سمت نخست وزیری بین او و نتانیاهو  جابجا خواهد شد و او در آغاز کار قائم مقام نخست وزیر خواهد بود و نتانیاهو نیز به او برای بازگشت به حزب لیکود کمک خواهد کرد.

این در حالی است که لیبرمن اعلام کرده بود که به هیچ وجه در دولتی که نخست وزیر آن نتانیاهو باشد، مشارکت نخواهد داشت و او رقیب سرسخت نتانیاهو است.

لیبرمن خواستار تشکیل دولت وحدت با مشارکت حزب متبوعش، لیکود و ائتلاف آبی سفید بدون احزاب حریدی شده است. این در حالی است که نتانیاهو حریدی‌ها را جزو شرکا و همپیمانان همیشگی خود می‌داند.

معاریو اشاره کرد که لیبرمن به خاطر سرگرم بودن به ازدواج پسرش تاکنون واکنشی به این درخواست نشان نداده است.

نتانیاهو در انتخابات گذشته به رغم پیروزی در نهایت نتوانست لیبرمن را با خود همراه سازد و دولت جدید را تشکیل دهد که در پی آن کنست منحل شد و تصمیم به برگزاری انتخابات مجدد گرفته شد.

در دوره 22 انتخابات کنست هم که 17 سپتامبر جاری برگزار شد، ائتلاف آبی سفید به رهبری بنی گانتز 33 کرسی و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو 32 کرسی را کسب کرد و پس از مشورت‌ها و رایزنی‌های رووین ریولین با رهبران دو حزب، در نهایت بار دیگر نتانیاهو مامور تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018