صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

مانور نظامی تیپ گعفاتی جهت آماده شدن برای جنگی بزرگ

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

تیپ گعفاتی ارتش رژیم صهیونیستی درصدد برگزاری یک مانور نظامی بزرگ به منظور آماده شدن برای جنگ احتمالی با حماس و حزب الله است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در شرایطی که محافل امنیتی اسرائیلی از آتش بس با حماس سخن می گویند و اینکه حزب الله هنوز در شوک ترور شهید حاج قاسم سلیمانی است، تیپ گعفاتی خود را برای شرکت در بزرگ ترین و مهم ترین مانور و تمرینات از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی آماده می کند.

"امیر بوخبوط" تحلیلگر اسرائیلی در گزارشی در پایگاه خبری عبری زبان "والا" بیان کرد که تیپ گعفاتی در مانور نظامی خود با چالش هایی همچون جنگ تونل ها، پهبادها، بمب ها و هواپیماهای انتحاری مقابله خواهد کرد. فرماندهی این مانور را ژنرال "ایتسک کوهن" بر عهده دارد که ماموریت او با مبارزان حزب الله در لبنان و گروه های فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه است.

بوخبوط اشاره کرد که کوهن در میادین جنگ شماری از نیروهای خود را از دست داده و در جنگ های حساسی هم برخی مجروحان را نجات داده اما در مانوری که قرار است برگزار شود، سناریوی جنگ در مناطق مسکونی در لبنان و نوار غزه را آموزش خواهد داد، هرچند که خطرناک ترین چالش پیش روی تیپ گعفاتی ورود به جنگ در چند جبهه در آن واحد است، بدین گونه که ارتش هم در مرزهای شمالی با حزب الله درگیر شود و هم در مرزهای جنوبی با مقاومت فلسطین.

وی عنوان کرد که پیش بینی می شود ارتش وارد جنگی سخت با حزب الله که پس از جنگ داخلی سوریه مهارت های جنگی ویژه ای بدست آورده، شود و در طرف دیگر، حماس هم از تجربه و مهارت بالایی برای مقابله با تانک ها و خودروهای زرهی اسرائیلی برخوردار است.

این تحلیلگر اسرائیلی خاطر نشان کرد که توپوگرافی هم هر دو جبهه غزه و لبنان به کلی با یکدیگر متفاوت هستند و بر خلاف جبهه غزه که از طرف دریایی و خشکی 64 کیلومتر امتداد دارد،جبهه لبنان شامل کوه ها و دره ها و روستاهای پراکنده ای است که همین مساله موجب شده تا جنگ در هر یکی از این جبهه ها متفاوت با دیگری باشد.

امیر بوخبوط تصریح کرد که تیپ گعفاتی باید در جنگ آتی از تجربه های جنگ سال 2008 بهره ببرد.

بوخبوط تاکید کرد که چالش مهم پیش روی ارتش، جنگ در مناطق مسکونی متراکم در غزه خواهد بود، زیرا در این منطقه شبکه ای از تونل ها وجود دارد که مبارزان فلسطینی در داخل آن حضور دارند و نیروهای تیپ گعفاتی در جنگ سال 20014 در محله شجاعیه با چنین وضعیتی رو به رو شدند و متحمل خسارت های بسیار سنگینی شدند.

وی اظهار داشت که تیپ گعفاتی در جنگ آتی نه تنها باید مبارزان حماس را بازدارد، بلکه باید ضربات سختی هم به آن وارد کند.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018