صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

استراتژی رژیم صهیونیستی در جبهه شمال به بن بست رسیده است

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

یک ژنرال اسرائیلی تاکید کرد که استراتژی رژیم صهیونیستی در جبهه شمال به بن بست رسیده و این رژیم خود را از اخراج نیروهای ایرانی از سوریه عاجز و ناتوان می بیند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "عومر دینک" افسر سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد که خوشحالی مقامات اسرائیلی از ترور سردار قاسم سلیمانی تصویری غیر واقعی از واقعیت موجود در منطقه را نشان می دهد.

دینک اظهار داشت که حزب الله همچنان مجهز به موشک های نقطه زن است و همین مسئله موجب شده تا این حزب به تهدیدی بسیار بزرگتر نسبت به گذشته تبدیل شود و امر می طلبد که تصمیم سازان اسرائیلی در مواضع خود بازنگری کرده و سیاست هایی مطلوب و سازنده برای مرحله آتی ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی 4 راهکار استراتژیک برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه پیش روی خود دارد: نخست مقابله با ایران تا آخرین سرباز، دوم وارد کردن ضربات سنگین به ایرانی ها و مجبور ساختن آنان به خروج از سوریه، سوم اعمال فشار بر روسیه و بشار اسد برای خارج کردن آنان از سوریه و چهارم ازسرگیری جنگ بین جنگ ها در جبهه شمال.

این ژنرال اسرائیلی تاکید کرد که استفاده از اهرم فشار برای خروج ایرانی ها از سوریه مورد موافقت نفتالی بنت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار نمی گیرد، زیرا او بر این باور است که این استراتژی به تنهایی و در صورتی که روس ها مداخله نکنند، خروج ایرانی ها را از سوریه تضمین نمی کند و همین مساله موجب می شود که سیاست رژیم صهیونیستی به سمت هرچه بیشتر هجومی شدن پیش برود، از جمله فشارها و تحریم های اقتصادی بیشتر بر این، زیرا بنت معتقد است که بکارگیری قدرت و فشار بیشتر در برابر ایران جواب خواهد داد.

عومر دینک تصریح کرد که مشکل اینجاست که ایرانی ها جایگزین دیگری برای ماندن در سوریه ندارند و می خواهند به هر قیمتی که شده در آنجا بمانند و همین مساله ماندن ایرانی ها در سوریه سیاستمداران اسرائیلی را به کلی به خود مشغول کرده است اما اگر به تمایل ایران برای بازسازی سوریه پس از جنگ بنگریم، میبینیم که این تهدیدی نظامی برای اسرائیل از داخل سوریه است و باید هرچه سریع تر با آن مقابله کرد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018