صفحه-اصلى/فلسطين

حماس پیوستن سودان به جمع خائنین به ملت فلسطین را به شدت محکوم کرد

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس توافق عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که ملت قهرمان فلسطین، امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان در کمال تعجب خبر عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی را دریافت و آن را محکوم کردند.
حماس تصریح کرد که ما این توافق خفت‌بار را که به هیچ وجه با تاریخ و گذشته سودان به عنوان یکی از حامیان اصلی فلسطین و آرمان و مقاومت فلسطین همخوانی ندارد، محکوم می‌کنیم.
جنبش حماس ملت قهرمان سودان را به مخالفت قاطع با این توافق خفت‌بار فراخواند و گفت چنین توافقی نه تنها منفعتی برای این کشور ندارد، بلکه آن را بیش از پیش به سمت نابودی می‌کشاند و رژیم اشغالگر صهیونیستی را بر ملت سودان و ثروت‌های آن مسلط می‌گرداند.
حماس همچنین تاکید کرد که این توافق خفت بار، به منافع امت ضربه می زند و موجب تفرقه آن می شود.
این جنبش ملت سودان را به مخالفت قاطع با تمامی شیوه های عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و هرگونه روابط با آن دعوت کرد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: یقین داریم که امت ما هرگز در این منجلابی که برخی نظام ها و دولت های عربی در آن گرفتار شدند، وارد نخواهند شد، بلکه به حمایت از فلسطین، قدس و مسجد الاقصی و آرمان فلسطین تا پاکسازی این سرزمین از وجود اشغالگران صهیونیست ادامه خواهند داد.
لازم به ذکر است که سودان و رژیم صهیونیستی روز جمعه 23 اکتبر رسما از توافق عادی سازی روابط فی مابین خبر دادند. این اقدام زمانی انجام گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دستور خروج نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم را امضا کرد.
دولت آمریکا فشار زیادی بر سودان وارد کرد تا در نهایت آن را به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کشاند و اکنون تصمیم دارد برخی کشورهای عربی دیگر را هم ظرف ماه های آینده به این سمت سوق دهد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018