صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

لاپید: پیروزی بایدن برای نتانیاهو دردسر خواهد بود

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای بنیامین نتانیاهو دردسرساز خواهد شد، زیرا او هیچ اهمیتی به روابط با دمکرات‌ها نداده و "اسرائیل" را به یکی از شعب حزب جمهوری‌خواه تبدیل کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لائیر لاپید در گفتگو با رادیو 103 عبری، اظهار داشت که دمکرات‌هایی را که مواضع ضداسرائیلی دارند، نباید دست کم گرفت و رژیم صهیونیستی باید با هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه روابط خوبی برقرار کند.

لازم به ذکر است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در 4 سال اخیر حمایت های همه جانبه ای از رژیم صهیونیستی به عمل آورد و روابط تل آویو و واشنگتن در این 4 سال در بهترین وضعیت قرار داشت.

در همین راستا، ترامپ ششم دسامبر2017 قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را به این شهر منتقل کرد.

وی در ادامه اقدامات ضد فلسطینی خود، آگوست 2018 کمک‌های مالی سالانه آمریکا به آژانس آنروا که به حدود 5.4 میلیون آواره فلسطینی خدمات‌رسانی می‌کند، را به طور کامل قطع کرد.

از طرف دیگر، رئیس جمهور آمریکا 25 مارس 2019 بلندی‌های اشغالی جولان را به عنوان یک منطقه تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و 28 ژانویه سال جاری هم از معامله قرن که بخش عمده حقوق ملت فلسطین در آن نادیده گرفته شده، رونمایی کرد.

یکی دیگر از اقداماتی که ترامپ برای خدمت به رژیم صهیونیستی انجام داد، کشاندن کشورهای عربی به سمت عادی سازی روابط با این رژیم بود و بر همین اساس، نخست امارات و پس از آن بحرین با عادی سازی روابط با تل آویو موافقت کرده و 15 سپتامبر رسما در مراسمی در کاخ سفید توافقی را در این راستا به امضا رساندند.

پس از آن ها سودان نیز 23 اکتبر به جمع خائنین به فلسطین پیوست و رسما از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس خبر داد.

دولت آمریکا رسما اعلام کرده که دیگر اعتقادی به راه حل تشکیل دو کشور ندارد و معامله قرن را جایگزین آن کرده است؛ معامله ای که کاملا در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی است و به موجب آن عملا خبری از تشکیل کشور مستقل فلسطین نخواهد بود و بخش عمده اراضی باقی مانده فلسطینی هم به اشغال طرف صهیونیستی در خواهد آمد.

اکنون کمتر از 24 ساعت تا انتخابات سرنوشت ساز آمریکا باقی مانده و طبق نظرسنجی ها اکثریت اسرائیلی ها پیروزی ترامپ را بر بایدن ترجیح می دهند. البته مقامات اسرائیلی نگرانی های زیادی هم در مورد پیروزی احتمالی بایدن در این انتخابات دارند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018