صفحه-اصلى/فلسطين

در گفتگوی تلفنی با ظریف؛

هنیه شهادت فخری زاده را تسلیت گفت

دوحه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در گفتگوی تلفنی با دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران ترور شهید محسن فخری زاده را به نمایندگی از ملت فلسطین و رهبران جنبش متبوعش به ملت و رهبران ایران تسلیت گفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه ضمن محکومیت ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده، با جمهوری اسلامی ایران در این حادثه ابراز همبستگی کرد.

هنیه تاکید کرد که ترور شهید فخری زاده بیانگر ذهنیت جنایتکارانه کسانی است که قتل و کشتار در روز روشن را جایز می‌دانند.

وی تصریح کرد که سیاست ترور همانگونه که در مورد مقاومت فلسطین بی‌نتیجه بوده، در رابطه با ایران و عموم امت و محور مقاومت نیز شکست خواهد خورد و این سیاست، تنها نشانگر ذات و خوی کسانی است که قوانین و عرف بین‌الملل و ارزش‌های انسانی را زیر پا گذاشته‌اند.

قبل از این، جنبش حماس طی بیانیه‌ای ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی را به شدت محکوم کرده بود.

حماس روز گذشته در بیانیه ای تاکید کرد که ما شهادت این دانشمند هسته‌ای را به ملت مسلمان ایران و رهبران این کشور تسلیم می‌گوییم و به قدرت ایران و امت اسلامی برای جبران این خسارت با کار و پیشرفت بیشتر ایمان داریم تا اینگونه ابزارهای قدرت و پیشرفت علمی در منطقه از انحصار جریان استکبار خارج شود.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران نیز امروز شنبه در گفتگو با رادیو «صوت الاقصی» تاکید کرد که ترور فخری زاده جنایتی فجیع است که باید محکوم شود، زیرا او یک شخصیت آکادمیک بود که با علم و درایت خویش خدمات ارزنده‌ای به بشریت ارائه داد و عاملان ترور او تمامی اصول دیپلماسی و روابط بین‌الملل را نقض کردند، زیرا وی فردی مسن بود و در کشور خودش ترور شد.

خالد قدومی تاکید کرد که محور مقاومت باید در برابر طرح‌ها و توطئه‌های خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی موضعی واحد و یکپارچه اتخاذ کند، به ویژه اینکه رد پای رژیم اشغالگر در این جنایت به وضوح دیده می‌شود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018