صفحه-اصلى/فلسطين

اتحادیه جهانی علمای اسلام خواستار مقابله با عادی سازی روابط شد

استانبول ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
"احمد الریسونی" رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلامی، علمای امت را به شکستن حصار ناشی از مبادرت تعدادی از کشورهای عربی به عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس فرا خواند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، الریسونی" این مطلب را با ایراد سخنرانی از طریق برنامه زوم  در نشست افتتاحیه چهارمین جلسه مجمع عمومی کمیته علمای فلسطین در خارج عنوان کرد، در این نشست تعدادی از نخبگان علمای امت و اندیشمندان حضور داشتند. 
وی خاطرنشان کرد که اقدام برخی رژیم های عربی به عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی موجب حذف آرمان فلسطین می شود و یک محاصره جدید را علیه ملت فلسطین ایجاد می کند، ملتی که به رغم اینگونه اقدامات ناجوانمردانه رژیم های عربی همچنان با اراده ای پولادین و استوار به مقاومت و پایداری خود ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه اتحادیه جهانی علمای اسلام پیشقراول خیزش امت در زمینه فعالیت های اصلاح گرایانه و تبلیغ به شمار می رود، از علمای امت خواست با تحریم "اسرائیل" و عادی سازان روابط  این محاصره را بشکنند.
از سوی دیگر، نواف التکروری رئیس کمیته علمای فلسطین در خارج با ایراد نطقی در این نشست ضمن تمجید از نقش علمای امت در زمینه مسئله فلسطین و حمایت از آن،نسبت به عادی سازی روابط میان برخی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس ابراز تاسف کرد.
 وی با بیان اینکه مقابله با عادی سازی روابط جزء عمده ترین تکالیف و وظایف علمای امت به شمار می رود، افزود که ملت های عربی از عادی سازی روابط بیزارند، این ملت ها همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده اند. 
از سوی دیگر، شیخ عکرمه صبری امام مسجد مبارک الاقصی با ایراد نطقی در این نشست، علما را به تشکیل یک جبهه عظیم و قوی برای یکپارچه سازی جهانیان جهت تحریم تمامی ناقضان مصالح عمومی و ارزش های اخلاقی فرا خواند.  

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018