صفحه-اصلى/فلسطين

نگرانی رژیم صهیونیستی از اقدام کشورهای اروپایی به شناسایی کشور فلسطین

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

محافل سیاسی رژیم صهیونیستی نگرانند که برخی کشورهای اروپایی در واکنش به رونمایی ترامپ از معامله قرن، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پایگاه خبری روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از برخی مسئولان اسرائیلی آورده است که وزیر خارجه لوکزامبورگ از همتایان پرتغالی، فنلاندی، اسپانیایی، بلژیکی، ایرلندی، مالتی، سوئدی و اسلوونیایی خود خواسته کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گفته این منابع، حتی اگر تلاش‌های این کشورها برای هماهنگی جهت شناسایی کشور فلسطین هم ناموفق باشد، آن‌ها در نهایت مخالفت قاطع خود را با معامله قرن اعلام خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی همچنین پیش‌بینی کرده که این کشورها خواستار نقش‌آفرینی بیشتر اتحادیه اروپا در منازعه فلسطینی اسرائیلی شوند و حتی برخی از آن‌ها طرح‌هایی جهت مقابله با معامله قرن پیشنهاد دهند.

این در حالی است که قرار است فردا دوشنبه نشست وزاری خارجه اتحادیه اروپا به منظور بحث و بررسی مساله نزاع در خاورمیانه با تمرکز بر معامله قرن و تدابیر لازم از سوی اتحادیه اروپا در این زمینه برگزار شود.

رژیم صهیونیستی انتظار دارد که برخی کشورهای اروپایی از جمله بلژیک، اسپانیا، فرانسه و پرتغال با قاطعیت مخالفت خود را با طرح ترامپ اعلام کنند.

این دومین بار است که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد معامله قرن تشکیل جلسه می‌دهند. نشست قبلی ژانویه گذشته برگزار شده بود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018