صفحه-اصلى/جهان

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 206 هزار نفر گذشت

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

با گذشت هفته ها از شیوع ویروس خطرناک کرونا در سرتاسر جهان، هم اکنون کشورهای مختلف جهان درگیر این ویروس هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس گزارش های منابع خبری مختلف، آمار مبتلایان به این ویروس در سرتاسر جهان هر لحظه رو به افزایش است.

بر اساس آمارهای رسمی سازمان بهداشت جهانی، تا این لحظه 206226 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

این در حالی است که آمار فوتی های ناشی از کرونا تا این لحظه به 8757 نفر رسیده است.

چین با 80894 نفر مبتلا و 3237 نفر فوتی همچنان در راس کشورهای آلوده به این ویروس قرار دارد.

پس از این کشور ایتالیا با 35713 مبتلا و 2978 فوتی، ایران با 17361 مبتلا و 1135 فوتی، اسپانیا با 13716 مبتلا و 558 فوتی و فرانسه با 9134 مبتلا و 264 فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند.

چین که کانون اصلی انتشار این ویروس است، طی روزهای گذشته توانسته تا حد زیادی این ویروس خطرناک را کنترل کرده و شمار مبتلایان و فوتی ها در این کشور به شدت رو به کاهش بوده است، به گونه ای که روز گذشته تنها 13 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است.

از سوی دیگر، آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی به شدت رو به افزایش است و اکنون از قاره سبز به عنوان کانون اصلی انتشار کرونا نام برده می شود، به ویژه کشور ایتالیا که تنها در 24 ساعت گذشته بیش از 450 نفر دیگر در این کشور بر اثر کرونا فوت کرده و چند هزار نفر دیگر نیز مبتلا شده اند.

در همین حال، کشورهای مختلف همچنان در تلاش برای یافتن دارویی جهت مقابله با این ویروس خطرناک و ناشناخته هستند.

تاکنون در کشورهای فرانسه، چین، ژاپن، استرالیا، آلمان و حتی آمریکا داروهایی مورد آزمایش قرار گرفته و پیشرفت هایی نیز در این زمینه حاصل شده اما هنوز دارویی قطعی برای این ویروس پیدا نشده است.

اکنون پس از گذشت هفته ها ویروس کرونا به ترسناک ترین کابوس ممکن برای همه جهانیان تبدیل شده و کشورهای مختلف در نتیجه انتشار این ویروس خطرناک متحمل خسارت های اقتصادی سنگین و بی سابقه ای شده اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018