صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

سناریوهای تشکیل دولت آینده رژیم صهیونیستی

قدس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

روز دوشنبه آینده مهلت قانونی که رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت جدید پس از 3 دور انتخابات کنست به بنی گانتز رهبر ائتلاف آبی سفید داده بود، به پایان خواهد رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه های عبری زبان اعلام کردند که گانتز تا روز دوشنبه یا باید از ریولین بخواهد این مدت را تمدید کند تا اینکه مجددا اختیار تعیین فرد مناسب برای تشکیل دولت آینده را به او محول کند.

در این صورت، این برای دومین بار طی یک سال خواهد بود که بنی گانتز مکلف به تشکیل دولت جدید خواهد شد اما در این ماموریت ناموفق خواهد بود.

نتانیاهو نیز قبلا دو بار در این ماموریت شکست خورده است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تماس ها و مذاکرات بین ائتلاف آبی سفید و حزب لیکود اواخر هفته گذشته مجددا ازسرگرفته شد اما سوال اصلی این است که آیا این دو حزب واقعا به دنبال ائتلاف و تشکیل دولت وحدت هستند؟!

این شبکه افزود که ریولین نخواهد توانست مدت ماموریت گانتز را تمدید کند، بنابراین دو سناریو برای تشکیل دولت آینده مطرح خواهد بود: در صورتی که گانتز و نتانیاهو با هم دیدار کرده و بگویند به زمان بیشتری برای تشکیل دولت وحدت و حل اختلافات به ویژه اختلافات فردی (همچون اختلاف بر سر تشکیل کیمته قضایی) نیاز دارند، احتمال دارد که ریولین مجددا 14 روز دیگر مهلت داده شده به گانتز را تمدید کند.
اما سناریوی دوم این است که اگر دو طرف به توافق نرسند، آن وقت هرگز ماموریت تشکیل دولت جدید به نتانیاهو سپرده نمی شود، بلکه ریولین مستقیما این مساله را به کنست ارجاع خواهد داد که در این صورت، گانتز به عنوان رئیس کنست اعلام خواهد کرد که کسی برای انجام چنین ماموریتی وجود ندارد، بنابراین انتخابات چهارم برگزار خواهد شد.

اما شبکه مذکور بیان کرده که چگونه برگزاری انتخابات در سایه شیوع ویروس کرونا امکان پذیر خواهد بود؟ بنابراین مذاکراتی در جریان است تا عملیات رای گیری 5 تا 7 روز ادامه داشته باشد و بر این اساس اسرائیلی ها بر اساس حروف الفبا پای صندوق های رای خواهند رفت  و اینگونه احزاب اسرائیلی ترجیح خواهند داد که چنین کاری انجام نشود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018