صفحه-اصلى/فلسطين

اتمام دستگاه‌های تست کرونا در غزه/ امکان وقوع فاجعه‌ای انسانی

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

اوضاع بهداشتی در نوار غزه روز به روز بدتر می‌شود و اکنون این باریکه در سایه شیوع ویروس کرونا در معرض یک فاجعه انسانی قرار دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از اتمام دستگاه‌های تست کرونا در این باریکه خبر داد و هشدار داد که با این وضعیت غزه در معرض وقوع یک فاجعه انسانی خواهد بود.

فروپاشی نظام بهداشت و سلامت غزه دو دلیل اصلی دارد: نخست محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی که مانع از ورود هرگونه دارو و تجهیزات پزشکی به غزه می‌شود و دوم دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین که موجب تعلل در ورود تجهیزات پزشکی اختصاص یافته به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی این باریکه شده است.

دکتر اشرف قدرت سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اظهار داشت که وزارتخانه متبوعش پیگیر وضعیت 1894 فلسطینی در 27 مرکز قرنطینه در این باریکه است که 62 درصد از این افراد نیازمند مراقبت ویژه و آزمایش‌های مکرر هستند اما دیگر دستگاه و تجهیزاتی برای گرفتن آزمایش از آن‌ها در نوار غزه وجود ندارد.

وی از تمامی نهادهای حقوقی داخلی و بین‌المللی خواست برای نجات غزه و جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای انسانی در این باریکه دست به اقدام و تحرک فوری بزنند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018