صفحه-اصلى/فلسطين

تشکیلات خودگردان روز پنجشنبه به ریاست ابومازن تشکیل جلسه می‌دهد

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه آینده جلسه‌ای مهم را به ریاست محمود عباس به منظور اعلام برنامه‌ها و استراتژی‌های مدنظر خود در واکنش به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری برگزار خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عریقات مسئولیت تمامی پیامدها و تبعات هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی در راستای الحاق کرانه باختری را متوجه دولت آمریکا دانست و گفت اظهارات دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در رابطه با الحاق کرانه باختری و شروط تشکیل کشور فلسطین، وقاحتی بی‌سابقه از جانب فردی است که همیشه تشویق به خشونت، کشتار و شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی می‌کند.

وی تاکید کرد که تیم آمریکایی که فریدمن هم یکی از آن‌هاست به دنبال ایجاد واقعیت‌های جدید در اراضی اشغالی فلسطین هستند و واشنگتن طی دو سال گذشته 47 تصمیم را علیه فلسطینیان اتخاذ کرده، از جمله انتقال سفارت خود به قدس، بستن دفاتر سازمان آزادی‌بخش در واشنگتن، توقف کمک‌های مالی خود به آنروا و حذف پرونده آوارگان فلسطینی.

صائب عریقات در رابطه با اظهارات فاتو بنسودا دادستان کل دیوان کیفری بین المللی هم که گفته بود تحقیقات در مورد فلسطین کاملا مستقل و بی طرفانه خواهد بود، تاکید کرد که این مساله به آغاز تحقیقات قضایی از مسئولان اسرائیلی که در حق ملت فلسطین در کرانه باختری، نوار غزه و قدس مرتکب جنایت جنگی شدند، منجر خواهد شد.

عریقات تصریح کرد که هدف هجمه و حملات رژیم صهیونیستی علیه دیوان کیفری بین المللی این است که جهانیان سکوت پیشه کنند تا این رژیم بدون هیچ بازخواست و انتقادی به جنایات خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد.

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی روز گذشته تاکید کرد که تحقیقات این دادگاه در مورد جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در اراضی اشغالی کاملا مستقل و بی‌طرفانه خواهد بود.

"فاتو بنسودا" اظهار داشت که هجمه و حملات تخریب‌گرانه رسانه‌های اسرائیلی هرگز بر روند تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه دیوان کیفری بین‌المللی در مورد فلسطین تاثیرگذار نخواهد بود.

بنسودا تاکید کرد که ادعاهای طرف‌های اسرائیلی هیچ پایه و اساسی ندارد و دیوان کیفری بین‌المللی به تحقیقات خود ادامه می‌دهد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018