صفحه-اصلى/فلسطين

بیش از 250 هنرمند از سراسر جهان خواستار لغو محاصره غزه شدند

لندن ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

بیش از 250 هنرمند از کشورهای مختلف خواستار لغو محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی بر نوار غزه در سایه شیوع ویروس کرونا شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،  این هنرمندان بیانیه ای را در این زمینه به امضا رساندند که در سایت liftthesiege.com منتشر شده است. از جمله افراد سرشناسی که این بیانیه را امضا کردند، می توان به افرادی همچون پیتر گابریل موسیقیدان انگلیسی، تیم ماسیو اتاک، ناومی کلاین نویسنده کانادایی، کین لوچ کارگردان انگلیسی، ویگو مورتنسن بازیگر و طه عدنان شاعر سرشناس اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است که سازمان ملل مدت ها قبل از شیوع ویروس کرونا در نوار تحت محاصره غزه، پیش بینی کرده بود که این منطقه در سال 2020 دیگر قابل زندگی و سکونت نخواهد بود و با شیوع این ویروس، جمعیت حدود دو میلیونی این باریکه که بیشتر آنان جزو آوارگان فلسطینی هستند، با تهدید و خطری جدی در بزرگ ترین زندان روباز دنیا مواجه هستند.

نوار غزه از سال 2006 تحت محاصره همه جانبه قرار دارد و در این مدت شاهد 3 جنگ ویرانگر بوده که طی آن هزاران نفر کشته و زخمی شدند و ده ها هزار خانه نیز تخریب شده است.

هنرمندان بین المللی تاکید کردند که قبل از شیوع این ویروس، بیمارستان های غزه به سبب کمبود و نایاب شدن بسیاری از اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به سبب ادامه محاصره و ممنوعیت ورود آن به نوار غزه، توان خدمات رسانی خود را از دست داده بودند و ابتلای شماری از ساکنان این باریکه به کرونا با توجه به تراکم جمعیتی آن بسیار نگران کننده است.

این بیانیه می افزاید که محاصره غزه مانع از ورود دارو و تجهیزات پزشکی و کمک های بشردوستانه با این منطقه می شود. این هنرمندان بر ضرورت اعمال فشارهای بین المللی بر رژیم صهیونیستی به منظور پایان محاصره باریکه غزه تاکید کردند تا این منطقه مجددا شرایط لازم برای زندگی را داشته باشد.

این هنرمندان عنوان کردند که آنچه در غزه اتفاق می افتد، آزمونی حقیقی پیش روی وجدان بشریت است. آن ها تاکید کردند که از درخواست سازمان عفو بین الملل که از دولت های مختلف خواسته بود رژیم صهیونیستی را تا احترام کامل به قوانین بین المللی تحت تحریم نظامی قرار دهند، حمایت می کنند.

 

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018