صفحه-اصلى/فلسطين

گفتگوی تلفنی محمود عباس و اردوغان پیرامون آخرین تحولات فلسطین

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز یکشنبه تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیرامون آخرین تحولات فلسطین گفتگو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس ضمن تشکر از اردوغان بخاطر موضع کشورش در حمایت از مساله فلسطین و مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری، بر ضرورت ادامه تلاش‌های ترکیه با دیگر طرف‌های بین‌المللی ذی‌ربط جهت توقف این طرح و دیگر تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین تاکید کرد.

عباس اردوغان را در جریان آخرین تحولات فلسطین و تماس‌ها با طرف‌های بین‌المللی جهت خنثی کردن طرح الحاق کرانه باختری قرار داد و گفت این طرح در صورتی که اجرا شود، موجب نابودی هرگونه شانس و فرصت تحقق صلح شده و منطقه را به سمت آشوب، تنش و خشونت می‌کشاند و تمامی پیامدهای آن متوجه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

از سوی دیگر، ابومازن به تشریح تماس ها و دیدارهای اخیر بین دو جنبش فتح و حماس در راستای یکچارچه سازی مواضع و تلاش ها برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری پرداخت و بر حرص و پافشاری کامل فلسطینیان برای تحقق آشتی ملی و مقابله با چالش های پیش روی قضیه فلسطین تاکید کرد.

دو طرف همچنین در مورد تلاش های تشکیلات خودگردان برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا در اراضی فلسطینی و طرح ها و  برنامه های ارائه شده برای این منظور گفتگو کردند.

رئیس جمهور ترکیه در این گفتگوی تلفنی بر ادامه حمایت های کشورش از حق ملت فلسطین به ویژه حق استقلال و آزادی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان تماس ها و گفتگوهای مثبت جنبش های فتح و حماس به منظور تحقق آشتی ملی و وحدت در برابر دشمن صهیونیستی را بسیار مهم و ضروری خواند.

عباس و اردوغان پیشاپیش متقابلا عید سعید قربان را هم به یکدیگر تبریک و تهنیت گفتند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018