صفحه-اصلى/فلسطين

شهادت 27 فلسطینی در نیمه نخست سال جاری

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

در نیمه نخست سال جاری 27 فلسطینی از جمله 7 کودک و 2 زن به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده و 1070 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مرکز مطالعات و مستندسازی عبدالله حورانی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین در گزارشی به بررسی تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین در نیمه نخست سال 2020 پرداخته است.

این مرکز تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در 6 ماهه نخست سال جاری به طرز گسترده ای اقدام به ساخت و ساز برای یهودیان در کرانه باختری و قدس اشغالی کرده است.

بر پایه این گزارش، در نیمه نخست سال جاری، 27 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده و 1070 نفر دیگر هم زخمی شدند.

همچنین نظامیان اسرائیلی در این مدت 2330 فلسطینی را هم بازداشت کرده اند.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی در نیمه نخست سال جاری 357 خانه و املاک متعلق به فلسطینیان را تخریب کرده که بخش عمده آن در استان های الخلیل و قدس اشغالی بوده است.

17 نفر از شهدا از ساکنان کرانه باختری و قدس و 10 نفر هم ساکن نوار غزه بودند.

تنها در ماه فوریه گذشته 10 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید شدند.

تا به این لحظه رژیم صهیونیستی اجساد 63 نفر از شهدای فلسطینی را توقیف کرده و از تحویل آن ها به خانواده هایشان خودداری می کند.

رژیم صهیونیستی در 6 ماهه نخست سال جاری 2330 فلسطینی را بازداشت کرده که 304 نفر از آنان کودک 70 نفر نیز زن بوده اند.

طبق آمارهای هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین، هم اکنون حدود 4700 فلسطینی از جمله 160 کودک و 41 زن در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند. 365 نفر از اسرا بدون هیچ اتهامی در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند و حتی محاکمه هم نشده اند.

همچنین  700 نفر از اسرای فلسطینی به بیماری های مختلف مبتلا هستند و وضعیت مناسبی ندارند.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی در این مدت، طرح هایی را برای ساخت نزدیک به 15 هزار واحد مسکونی جدید برای یهودیان در اراضی اشغالی فلسطین به تصویب رسانده است.

در نیمه نخست سال جاری، 9491 شهرک نشین یهودی و طلاب مدارس دینی یهودی تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تتعرض کرده اند.

پلیس رژیم صهیونیستی در این مدت 350 فلسطینی را از ورود به مسجد الاقصی منع کرده و آن ها را برای مدت ها از این مسجد و شهر قدس تبعید کرده است.

شخصیت های سرشناس فلسطینی در قدس از جمله شیخ عکرمه صبری رئیس هیات عالی اسلامی قدس، عدنان غیث استاندار قدس، فادی الهدمی وزیر قدس، بلال نتشه دبیرکل کنگره مردمی شهر قدس و شیخ ناجح بکیرات مدیر مسجد الاقصی و ده ها شخصیت سرشناس دیگر نیز از جمله کسانی بودند که در این مدت به بازداشت نظامیان اسرائیلی درآمده یا از ورود به مسجد الاقصی منع شده اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018