صفحه-اصلى/فلسطين

مراکش: صلح با "اسرائیل" بدون تشکیل کشور فلسطین امکان پذیر نیست

رباط ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نخست وزیر مراکش تاکید کرد که کشورش معتقد است مادامی که ملت فلسطین به حق مشروع خود مبنی بر تشکیل کشور مستقل خویش به پایتختی قدس دست نیابد، امکان تحقق صلحی عادلانه و دائم در خاورمیانه وجود ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سعد الدین عثمانی در سخنانی از طریق ویدیو کنفرانس در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر بر مخالفت کشورش با اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت این اقدامات صرفا موجب تشدید تنش و بی‌ثباتی در منطقه خواهد شد.

عثمانی ناتوانی جامعه جهانی در ایجاد راه حلی عادلانه برای مساله فلسطین را مایه تاسف خواند و گفت مراکش نسبت به ادامه این وضعیت نگران است.

وی بار دیگر تاکید کرد که تا زمان احقاق حق مشروع ملت فلسطین در زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریفف صلح و سازشی عادلانه برقرار نخواهد شد.

عثمانی گفت که به همین خاطر، مراکش قاطعانه مخالف هرگونه اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی اعم از کرانه باختری و قدس اشغالی است و این اقدامات تنش و بی ثباتی در منطقه را تشدید می کند.

وی همچنین بر ضرورت حفظ وضعیت تاریخی شهر قدس به عنوان یک میراث مشترک انسانی و نماد همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان مختلف تاکید کرد.

 


 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018