صفحه-اصلى/فلسطين

جنبش حماس درگذشت امیر کویت را تسلیت گفت

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای درگذشت شیخ صباح احمد جابر صباح امیر کویت را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس در این بیانیه از مواضع ارزشمند امیر کویت در حمایت از مساله فلسطین، قدس و مسجد الاقصی تقدیر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«ای جان آرام گرفته و اطمینان یافته! به سوى پروردگارت كه تو از او خشنودى و او از تو خشنود است، باز گرد، پس در میان بندگانم درآی و به بهشت من وارد شو»

جنبش مقاومت اسلامی حماس و عموم ملت فلسطین در هر مکان، با نهایت حزن و اندوه و با تسلیم و رضایت در برابر قضا و قدر الهی،  درگذشت شیخ صباح احمد جابر صباح امیر دولت دوست و برادر کویت را به خانواده ایشان، دولت کویت و عموم ملت این کشور تسلیت عرض می‌نمایند.

ما در جنبش حماس ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت کویت به خاطر از دست دادن امیر بشریت که دارای مواضعی شجاعانه و حکیمانه و یک زندگی پر از خیر و برکت و عطا و بخشش بودند، با نهایت تقدیر و افتخار یاد ایشان و خدماتی که به امت اسلامی و عربی ارائه دادند و قدم‌هایی که در مسیر وحدت، امنیت و ثبات آن برداشتند و در راس آن مساله فلسطین، قدس و مسجد مبارک الاقصی و حمایت از حقوق و مبارزات مشروع ملت فلسطین که کویت را به یکی از حامیان اصلی آرمان فلسطین و حقوق و مقدسات آن تبدیل کرد، گرامی می‌داریم.

ما در جنبش حماس مصیبت از دست دادن ایشان را مصیبتی برای عموم فلسطینیان و سراسر امت می‌دانیم و از خداوند عز و جل خواستاریم ایشان را مشمول رحمات واسعه خویش قرار داده و در بهشت برین جای دهد و به رهبران و ملت عزیز کویت صبر جمیل و اجر جزیل عطا فرماید.

از درگاه خداوند سبحان برای شیخ نواف احمد جابر صباح برای بر عهده گرفتن این امانت بزرگ طلب توفیق داریم و امیدوارم ادامه دهنده راه امیر فقید باشد و خیر و برکت و شکوفایی را برای دولت عزیز کویت و امت اسلامی و عربی به ارمغان بیاورد.

خداوند امیر فقید شیخ صباح احمد جابر صباح را رحمت کند. انا لله و انا الیه راجعون

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018