صفحه-اصلى/فلسطين

آشتیه خواستار خارج کردن نام سازمان آزادی‌بخش از لیست تروریسم شد

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواست سازمان آزادی‌بخش را از لیست تروریسم خارج کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمد آشتیه اظهار داشت که ما با دولت بایدن در ارتباط هستیم و آنچه در جریان تبلیغات انتخاباتی از او شنیدیم، مهم است اما اظهارات او در مورد کنسولگری فلسطین، دفتر نمایندگی ساف و امدادرسانی به آژانس "آنروا" باید عملی شود.
دولت باید بارها تاکید کرده که تصمیم دارد کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی و دفتر نمایندگی سازمان آزادی‌بخش در واشنگتن را بازگشایی کرده و کمک‌ها به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا" را ازسرگیرد.
آشتیه بیان کرد که از همه مهم‌تر این است که رئیس جمهور آمریکا طی حکمی اعلام کند که سازمان آزادی‌بخش شریک صلح است و این نهاد را از لیست تروریسم خارج کند.
وی بار دیگر جامعه بین‌الملل را به همراهی با درخواست قبلی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در رابطه با برگزاری اجلاس بین‌المللی صلح دعوت کرد.
لازم به ذکر است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا روابط با تشکیلات خودگردان فلسطین را به کلی قطع کرد و کمک به فلسطینیان و آژانس آنروا را نیز متوقف کرد.
در دوره ریاست جمهوری ترامپ، دفتر نمایندگی سازمان آزادی بخش در واشنگتن بسته شد و روابط دو طرف قطع شد.
تشکیلات خودگردان امیدوار است با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا بتواند روابط خود را با این کشور ازسرگیرد.
لازم به ذکر است که کنگره آمریکا سال 1987 سازمان آزادی‌بخش فلسطین و نهادهای وابسته به آن را در لیست تروریسم قرار داد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018