صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

اشکنازی:

با واشنگتن درباره مذاکرات پیرامون توافق هسته‌ای به تفاهماتی دست یافتیم

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از دست یابی به تفاهماتی با دولت آمریکا در رابطه با مذاکرات پیرامون توافق هسته ای با ایران خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه خبری "i24 news"، گابی اشکنازی امروز سه شنبه اظهار داشت که "اسرائیل" به توافقی با آمریکا دست یافته مبنی بر اینکه هیچ کدام از دو طرف دیگری را در مورد مذاکرات بازگشت به توافق هسته ای با ایران غافلگیر نکند.

اشکنازی در دیدار با سفرای رژیم صهیونیستی در کشورهای آسیایی از طریق تکنولوژی زوم تصریح کرد که این رژیم روابط خوبی با دولت جو بایدن دارد. وی گفت که با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود در رابطه با مسئله ایران گفتگو کرده است.

وی مدعی شد آنانکه فکر می کنند آمریکایی ها به سرعت به توافق با ایران دست خواهند یافت، اشتباه می کنند و چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد و امیدواریم که چنین نشود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اظهار داشت که کابینه امنیتی این رژیم به ریاست نتانیاهو، وزیر جنگ، وزیر خارجه و فرماندهان سرویس های امنیتی تصمیم به ورود به مذاکرات با دولت آمریکا برای بررسی منافع این رژیم و چگونگی رسیدن به یک توافق خوب برای حفظ منافع "اسرائیل" در منطقه و ممانعت از دست یابی ایران به سلاح اتمی (به گمان او) گرفته است.

گابی اشکنازی تصریح کرد که سیاست ما انجام این گفتگوها به شیوه محرمانه و گفتگو با آمریکایی ها به عنوان یک همپیمان است.

اشکنازی در پاسخ به سوال رون مالکا سفیر اسرائیل در هند پیرامون افزایش تهدیدات امنیتی پیرامون سفارتخانه های این رژیم به ویژه پس از انفجار مقابل سفارت این رژیم در دهلی نو در 29 ژانویه گذشته، گفت که این خطری بزرگ و حقیقی است و شکی در این نیست که ایران به دنبال ضربه زدن به اهداف اسرائیل است و ما همه باید هوشیار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با توافقنامه های عادی سازی روابط با دیگر کشورها نیز گفت که از اینکه دامنه این توافقنامه ها در سال 2021 گسترش یابد، متعجب نخواهم شد و این یک چالش پیش روی ماست.

گابی اشکنازی در خصوص سوال سفیر اسرائیل در چین نیز در مورد انتخابات فلسطین تاکید کرد که این بار ظاهرا موضوع برگزاری انتخابات فلسطین جدی تر از دفعات قبل است و این انتخابات به نفع ابومازن و برنامه های او خواهد بود و "اسرائیل" در مورد اینکه آیا انتخابات در نهایت برگزار خواهد شد یا خیر، برآوردهایی دارد.

اشکنازی اظهار داشت که گروه های فلسطینی اختلافاتی با هم دارند اما در قاهره به تفاهماتی دست یافتند اما احتمال می دهم که در نهایت انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در ماه می برگزار شود.

وی اذعان کرد که نسبت به افزایش قدرت حماس در نوار غزه نگران است و اسرائیل حوادث و رخدادها در اراضی فلسطینی را به دقت پیگیری می کند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018