صفحه-اصلى/فلسطين

اسارت 4500 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
همزمان با روز اسیر فلسطین که مصادف با 17 آوریل است، حدود 4500 فلسطینی از جمله 41 زن و 140 کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بند اسارت هستند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فلسطینیان هر ساله با برپایی مراسم‌های مختلف این روز را گرامی می‌دارند اما امسال به خاطر کرونا اوضاع کاملا متفاوت است و صرفا فعالیت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.
آمارهایی در رابطه با اسرا:
4500 اسیر فلسطینی در 23 زندان و بازداشتگاه اسرائیلی محبوس هستند.
41 زن و دختر فلسطینی اسیر هستند که بیشتر آن‌ها در زندان دامون نگهداری می‌شوند.
140 کودک فلسطینی در زندان‌های عوفر، مجدو و دامون اسیر هستند.
25 فلسطینی قبل از امضای معاهده اسلو اسیر شدند که قدیمی‌ترین آنان کریم یونس و ماهر یونس هستند که به طور پیوسته از سال 1983 تاکنون در بند اسارت هستند.
بیشترین مدت اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی را هم اسیر نائل برغوثی داشته که در مجموع 41 سال در بند اسارت بوده و 34 سال آن به طور پیوسته بوده است.
62 اسیر فلسطینی بیش از 20 سال است که اسیر هستند.
543 اسیر فلسطینی به حبس ابد محکوم هستند که سنگین‌ترین حکم مربوط به عبدالله برغوثی است که به 67 مرتبه حبس ابد محکوم شده است.
از سال 1967 تاکنون 226 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و صدها اسیر دیگر نیز پس از آزادی بر اثر بیماری‌هایی که در زندان به آن مبتلا شده بودند، به شهادت رسیدند.
رژیم صهیونیستی تا به این لحظه جسد 7 نفر از اسرای شهید را توقیف کرده و از تحویل آن‌ها به خانواده‌هایشان خودداری می‌کند.
نزدیک به 550 نفر از اسرای فلسطینی به بیماری‌های مختلف مبتلا هستند و نیازمند مراقبت هستند.
حدود 440 نفر از اسرای فلسطینی تحت بازداشت موقت هستند و هنوز تفهیم اتهام نشده‌اند.
رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 1400 فلسطینی از جمله بیش از 230 کودک و 30 زن را بازداشت کرده و سازمان اطلاعات این رژیم نیز بیش از 250 حکم بازداشت موقت را در حق فلسطینیان صادر کرده است.
بیشترین بازداشت ها مربوط به شهر قدس است که 500 نفر از جمله 144 کودک و 28 زن تنها در این شهر به اسارت گرفته شدند.
طبق گزارش های مراکز حقوقی، از سال 1967 تاکنون بیش از 16 هزار زن و دختر فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی بازداشت شدند. اولین اسیر زن تاریخ انقلاب فلسطین هم فاطمه برناوی از شهر قدس بود که در سال 1967 اسیر شد و به حبس ابد محکوم شد. او در نهایت سال 1977 آزاد شد.
اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی تحت انواع و اقسام شکنجه قرار می گیرند.
رژیم صهیونیستی به رغم شیوع ویروس کرونا، امکانات و تجهیزات لازم را برای مقابله با این بیماری در اختیار اسرا قرار نمی دهد.
تاکنون ده ها اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به کرونا مبتلا شدند. مراکز حقوقی و فعال در زمینه امور اسرا شمار اسرای مبتلا به کرونا تا این لحظه را 368 نفر اعلام کرده اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018