صفحه-اصلى/فلسطين

حماس از تصمیم استرالیا استقبال کرد

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی حماس از تصمیم استرالیا مبنی بر عقب‌نشینی از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی استقبال کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس از تصمیم دولت استرالیا در خصوص تجدیدنظر در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنیم و آن را گامی در جهت صحیح و در راستای حمایت از حقوق فلسطینیان می‌دانیم.
حماس از دیگر کشورها نیز خواسته راه استرالیا را در پیش گرفته و اشتباه به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر را تصحیح کنند و این رژیم را بیش از پیش در انزوا قرار داده و جنایات آن علیه ملت فلسطین را برملا کنند تا اینکه سرانجام این ملت به حقوق کامل خود دست یابد.
لازم به ذکر است که دولت استرالیا امروز سه شنبه از شناسایی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی صرف نظر کرد؛ اقدامی که خشم طرف صهیونیستی را در پی داشته است.
وزیر خارجه استرالیا با اشاره به اینکه پایتخت کشورش در تل آویو باقی خواهد ماند، عنوان کرد که قدس یک موضوع اساسی است که باید در چارچوب مذاکرات بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی تعیین تکلیف شود.
او همچنین تاکید کرد که کشورش به راه حل تشکیل دو کشور پایبند خواهد بود.
در پی این اقدام، رژیم صهیونیستی سفیر استرالیا در اراضی اشغالی را احضار کرده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018